Ik heb nu een tijdje wat bijdragen proberen te leveren op dit vrije gedeelte buiten het reguliere Boeddhaforum.
De heren ervaringsgetuige en i'm a loser zitten als het ware op de rand van het Boeddhaforum. Het is een vrijspraak gedeelte, dus blijkbaar kunnen ze hier nogal wat ventileren. Er is echter in mijn optiek geen enkele samenhang, volgens mij zitten ze dagelijks klaar om te kijken wie er iets bijdraagt hier. Om datgene wat de ander schrijft vervolgens meteen te becommentariëren, het in het belachelijke te trekken zelfs. Om daarmee hun eigen conclusies aan te prijzen als gezaghebbend en gerealiseerd. Mensen worden ook op negatieve wijze geanalyseerd, er worden allerlei boute veronderstellingen geplaatst - waarin men probeert de ander zoveel mogelijk te raken, etcetera. Ze beweren zelfs je toekomst te kunnen voorspellen, want ze zien zaken vanuit hun vermeende gerealiseerdheid "helder" die jij natuurlijk (nog) niet ziet, of je er zelfs niet van bewust bent.
Dit alles heeft in mijn optiek niets en totaal niets met religie, godsdienst, filosofie en psychologie te maken. Of wat dan ook. Maar dat is natuurlijk mijn mening op grond van mijn waarnemingen. De kennis van zaken van de genoemde heren is ronduit belabberd. Het is soms zo slecht, dat wat al talloze malen is onderzocht en is beredeneerd door hun dusdanig wordt verdraaid, dat zelfs het tegenovergestelde van wat daadwerkelijk waar is als "waarheid" naar voren wordt gebracht. Het is eigenlijk om te huilen, om het zo maar eens te typeren.
Sorry, maar hetgeen zij beweren, bijna de hele rataplan, kan ik niet anders scharen dan onder het dak van de onzinnigheid. Wellicht is dat hun opzet. Er valt geen land te bezeilen met deze lieden. Als je hun koers zou varen, kom je ten eerste nooit aan, en ten tweede zul je zelfs met man en muis vergaan en reddeloos naar de bodem zinken.
Het is erg jammer dat er geen zinnig woord met deze beide heren te wisselen valt. Het zou toch zoveel beter kunnen. Maar wat niet is, is er niet. Zij zijn wat ze zijn, en blijkbaar kunnen ze hier dit soort onzinnige blabla plaatsen. Het draagt niets bij, inderdaad. Eerder breekt het alles af, daarmee ook wat wél van waarde kan zijn met zich meesleurend de reddeloze diepte in.