Auteur Topic: Beleefdheid  (gelezen 24521 keer)

Offline I'm a loser

• aanvraag voor lidmaatschap
  • Nieuwkomer
  • *
Re: Beleefdheid
« Reactie #550 Gepost op: 18-07-2023 17:28 »

Wat heb je toch een onbegrijpelijke defensieve manier van schrijven. Door wie ben je in je leven zo op je huid gezeten?

Dat zal ik je vertellen , beste voormalige forumbaas.   Ik ben in mijn leven op mijn huid gezeten door 'gebrokenheid'.  (Dukkha voor de boeddhistische meelezers).  Met de wijsheid achteraf: naarmate de mens zelfrealisatie nadert (de poort)  zal het lijden toenemen.

Inmiddels ben ik 11 jaar bevrijdt van dukkha en ik kan het een ieder van harte aanbevelen.
Beter in de forumgevangenis dan in de egogevangenis.....(lol).....

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #551 Gepost op: 18-07-2023 17:32 »
Ik zie dat er in ieder geval sommige mensen wat plezier hebben beleefd aan het zelfkennisforum, eh ervaringsgetuige?
Ja, echt, ik heb me een breuk gelachen op Laurens' forum. Een betere sock-sang bestond er niet.
Het woord socksang gebruikte ik bij mijn allereerste aanmelding als 'Puppetji' op Laurens' forum en kreeg het daardoor al meteen aan de stok met Laurens, in die tijd schrijvend als Renoir!  ;D
Zie hier, Mara kwam er ook nog tussen...
Citaat
Citaat
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir 
Zoals gezegd weet ik wat ik ben, ik heb aan Waarheidvinding gedaan en hoef niet veel van een ander te lezen om te weten of ze uit dezelfde bron putten. Ik hoef niet zijn boeken te lezen om te weten waar degene staat. Waarheid herkent zichzelf altijd en overal.
Ik kan mijn ogen niet geloven!
Wat voor een arrogant persoon, domme achterlijk rund ben jij zeg!

Citaat
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara 
Tja... zo zijn we natuurlijk vlug uitgepraat...
Zelfonderzoek alla Renoir dus...
Voor zelfonderzoek heeft men uw forum niet nodig.

En ik vraag me af of ge Balsekar echt gelezen hebt.
Het is zo frustrerend altijd te moeten ondervinden dat mensen meningen hebben over iets of iemand waar ze niets over gelezen hebben.
Dat noem ik nu 'lullemeieren' zie!
Verder zijn uw persoonlijke eigenaardigheden voor uw rekening.
Misschien zou wat zelf-kennis u goed doen.
Kom Mara, we zijn hier weg! We laten mijnheer Renoir de Staffunctionaris heerser in zijn eigen rijk zonder onderdanen zijn! 

Citaat
Citaat:
Maar deze man die anderen die kennelijk de klok hebben horen luiden citeert en dat niet toelicht, andere woorden aan begrippen geeft zoals 'sock-sang (Puppetji verwoording)' voor satsang en daar erg over ingenomen lijkt te zijn beloofd maar weinig goeds voor de doelstelling van dit forum en de mensen die hier serieus zelfonderzoek willen beoefenen.
Mijn welgemeend excuses hé mijnheer de ernstige forum-Staffunctionaris dat ik een grapje maakt over sat-sang. Over de 'mis' mag niet gelachen worden hé.
ai, oei ai....

Citaat
Citaat:
Zoals gezegd weet ik wat ik ben, ik heb aan Waarheidvinding gedaan en hoef niet veel van een ander te lezen om te weten of ze uit dezelfde bron putten. Ik hoef niet zijn boeken te lezen om te weten waar degene staat. Waarheid herkent zichzelf altijd en overal.
echt, zo een arrogant lomp rund als jij is een zeldzaamheid.
Je zou goed passen op een vrijdenkersforum vind ik. Samen met de andere wolven op jacht.

Citaat
Citaat:
Beste Renoir,
Gij zijt de man die resoluut zegt dat hij zijn 'waarheids-vinding' afgerond heeft en kan zien waar een ander mens in deze staat.
Wel, ik ben bereid u op uw woord te geloven.
Zegt die Renoir dat, dat hij zijn waarheidsvinding afgerond heeft?

En gij bent nog bereid dien ajuin te geloven ook!
Ok, er zijn natuurlijk goeroe's van allerlei slag: eikels, hoffelijke, klootzakken, kettingrokers etc. maakt niet uit wat voor gedrag ze vertonen. Het is het effect op de leerling dat ze hebben dat telt. Renoir reken ik dan bij de schijn-heilige klootzakken, maar dat maakt dus niet uit.

Citaat
Citaat:
Beste Renoir,

Ik hoop dat gij niet bang zijt van Puppetji en daarom uw stekels opzet.
Vergis u niet: het is een zeer intelligent man die zich niet laat imponeren.
Jij hebt mensenkennis.

Citaat
Citaat:
Maar wellicht denkt hij op dit moment al dat hij op het verkeerde forum zit.
Laat die wellicht er maar af. Dat staat vast. Ik heb hier niets te zoeken bij zo'n arrogante klootzak als mijnheer Renoir de forum Staffunctionaris die zijn waarheidsvinding afgerond heeft.
Had ik mij hier iets anders voorgesteld zeg.
Ben ik eveneens hier in de DDR aanbelandt. Nog erger dan op een rationeel logisch mentaal vrijdenkersforum.
Obersturmbannfuhrer Renoir SS officier ontving zijn ingebeelde nieuwe gevangene op gepaste wijze in het concentratie kamp.

Wahrheit macht frei!.
Sieg heil Forum Mitarbeiter Renoir!

Puppetji
1 juli 2014
;D ;D ;D

Het was een verzameling karakters van bonte pluimage, jullie en de aanverwante sjamanen en zieners.
Men zou voor minder denken dat ze allemaal aan de LSD zaten!  ;D

Offline Bodhiboem

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #552 Gepost op: 18-07-2023 17:38 »
Alleen Bodhiboom is Osho-adept bij mijn weten.  (Op Laurens na dan). Osho-adept zijn betekent dat je bevattelijk bent voor pseudo spiritualiteit.  New age en zo.

Osho heeft overigens meerdere keren gezegd, volg niemand, word geen kopie van deze of die. In plaats van een leer liet hij achter veel antwoorden op mensen hun vragen, veel spirituele verhalen, veel grappen. Vele dank Osho.

Wat is dan ‘pseudo spiritualiteit’ en wat is ‘echte spiritualiteit’? Om te zeggen het is new age en zo vind ik erg hand-wapperig.
« Laatst bewerkt op: 18-07-2023 17:50 door Bodhiboom »
“The man of knowledge gains something new every day, the Man of Tao lets something go every day.” — Lao Tzu

Offline Buddha Amitabha

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
  • Wees zelf het licht voor uzelve
« Reactie #553 Gepost op: 18-07-2023 17:47 »

Dus je zit weer eens flink "ins blaue hinein" te redeneren, in plaats van dat je eerst eens netjes navraag doet of iemand inderdaad een Osho-adept is. Ik ben het geenszins, dus wat dat aangaat ben je weer een illusie rijker.

Begrijpend lezen is je sterkste kant niet, dat had ik al door.  Ik heb nooit beweerd dat jij Osho-adept bent.   Alleen Bodhiboom is Osho-adept bij mijn weten.  (Op Laurens na dan). Osho-adept zijn betekent dat je bevattelijk bent voor pseudo spiritualiteit.  New age en zo.

Ik concludeer wel dat jij bevattelijk bent voor GZO.  Maar dat heb je zelf nog niet door.  Of je deze beproeving zult doorstaan weet alleen 'de toekomst'.

Je kunt wel roepen, maar je schrijft regelmatig niet erg duidelijk, mijn beste. Het leek net alsof je alles weer op één hoop aan het vegen was, zoals zo vaak. Blijkbaar heb ik ditmaal iets niet helemaal goed gelezen. Jammer dan.

Of ik bevattelijk zou zijn voor gedegen zelfonderzoek? Jij bepaalt dat natuurlijk in al je "wijsheid", en niemand anders. Volslagen uit de lucht gegrepen. Maar goed laten we er maar gewoon over ophouden, want dit gaat helemaal nergens over.
« Laatst bewerkt op: 18-07-2023 18:31 door Buddha Amitabha »
"Zalig zijn de reinen van hart, want zij zullen God zien."
- Mattheüs 5:8

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #554 Gepost op: 18-07-2023 18:52 »
Ik zie dat er in ieder geval sommige mensen wat plezier hebben beleefd aan het zelfkennisforum, eh ervaringsgetuige?
Ja, echt, ik heb me een breuk gelachen op Laurens' forum. Een betere sock-sang bestond er niet.
Het woord socksang gebruikte ik bij mijn allereerste aanmelding als 'Puppetji' op Laurens' forum en kreeg het daardoor al meteen aan de stok met Laurens, in die tijd schrijvend als Renoir!  ;D
Zie hier, Mara kwam er ook nog tussen...
Oh, geestig, sinds Laurens hier in dit topic op het boeddhaforum de link naar zijn forum - draaiende op zijn eigen server -  gaf, is mijn allereerste eerste post en wat er op volgde terug te lezen.
Zie bericht #154 in het topic "Tony Parsons - "Het open geheim"" op >  http://88.159.182.142/waarheidvinding/showthread.php?p=76201#post76201

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #555 Gepost op: 18-07-2023 19:14 »

Wat is dan ‘pseudo spiritualiteit’ en wat is ‘echte spiritualiteit’? Om te zeggen het is new age en zo vind ik erg hand-wapperig.

Pseudo spiritualiteit is GZO, 'echte' spiritualiteit is de leer van Jezus, Boeddha, Lao Tse e.d.

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
Re: Beleefdheid & dieper doorpakken
« Reactie #556 Gepost op: 18-07-2023 19:16 »
We moeten dwalen om thuis te komen, en Looro heeft gedwaald in het GZO maar bleef thuisloos.  Looro is in navolging van Guido/Vrij nog gaan 'doorpakken' , maar zoals we weten sloeg dat ook nergens op.
Oh ja, Looro / Nowee's 'doorpakken' geschiedenis in navolging van Guido/Vrij, ook onvergetelijk!  Was me dat een lachen alweer! ;D
Ben / Guido's, hier Vrij, zijn topic "Dieper doorpakken". > http://88.159.182.142/waarheidvinding/showthread.php?t=2648
 ;D

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #557 Gepost op: 18-07-2023 19:34 »
We moeten dwalen om thuis te komen, en Looro heeft gedwaald in het GZO maar bleef thuisloos.  Looro is in navolging van Guido/Vrij nog gaan 'doorpakken' , maar zoals we weten sloeg dat ook nergens op.
Oh ja, Looro / Nowee's 'doorpakken' geschiedenis in navolging van Guido/Vrij, ook onvergetelijk!  Was me dat een lachen alweer! ;D
Ben / Guido's, hier Vrij, zijn topic "Dieper doorpakken". > http://88.159.182.142/waarheidvinding/showthread.php?t=2648
 ;D

Ik moet zeggen, na 8 jaar weet ik nog steeds niet waar dat 'doorpakken' nou over gaat.  Toch stelt Ben/Guido/Vrij een goede vraag:De perspectieven, visies, concepten etc krijgen alle aandacht, maar waarom ze verschijnen wordt in de regel niet onderzocht,

Het 'in vraag stellen' vind ik belangrijk en daarom vond ik Ben/Guido/Vrij op zijn tijd best waardevolle bijdragen plaatsen.   Maar tegenwoordig begrijp ik Ben/Guido/Vrij wel beter, wat hij doet is alles terug voeren op 'degene' die ervaart.  Zijn leer bestaat er uit dat je niet uit jezelf vandaan kunt.  (NO WAY OUT). De uitkomst is precies contra aan die favoriete kreet van Ben/Guido/Vrij.

Degene die 'de film' ziet is uit zichzelf vandaan.  Toch wil ik hem niet te hard afvallen, gewoon omdat hij de juiste toon heeft gevonden.  (Er is niemand).  En hij loopt niet naast zijn schoenen door te beweren dat hij God is.  Dus in de zelfkennis Top 10 torent hij dan toch weer ruimschoots boven Laurens uit .

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #558 Gepost op: 18-07-2023 21:02 »
Ik moet zeggen, na 8 jaar weet ik nog steeds niet waar dat 'doorpakken' nou over gaat.
;D ;D ;D
Ik ook niet, maar misschien moeten we ons om Ben/Guido/Vrij' goddelijke inspiratie van zijn "doorpakken" te kunnen volgen,  inleven wanneer hij onderaan een rots hangt te bengelen, tijdens zijn klimpartijen. Dan moet hij wel doorpakken om de top te bereiken.  ;)

...Toch wil ik hem niet te hard afvallen, gewoon omdat hij de juiste toon heeft gevonden.  (Er is niemand).  En hij loopt niet naast zijn schoenen door te beweren dat hij God is.  Dus in de zelfkennis Top 10 torent hij dan toch weer ruimschoots boven Laurens uit .
Tsja, zovele mensen zovele meningen, zovele wegen, zovele lagen van bewustzijn.
Ik had je al geschreven dat Nowee een fan van mij was geworden...
Zie onder een toepasselijke waarin hij mij, toen schrijvend als "kabu"vernoemde...
Citaat
Citaat
Oorspronkelijk geplaatst door Guido 
Wezenlijke realisatie is de rotsachtige bodem.. Dóórpakken op de vruchtbare aarde. (Subjectieve realisatie)
Ik heb een tijd niet gereageerd op je bijdragen omdat ik in mijn eigen denken en nadenken iets niet kon grijpen. Een gedachte waarop ik geen vat kreeg maar mij toch een hoeksteen leek van de constructie die je hier neerzet. Laat ik dus een poging wagen nu ik erover heb nagedacht.

'Wezenlijke' zet je in boldletters aan het begin. Daar gaat het om volgens je redenering, om het wezenlijke. Van wat is het het wezenlijke: van de realisatie.
Dat wezenlijke zet je af tegen het subjectieve. De verbinding tussen beide is een vergelijking tussen vruchtbare aarde en rotsige bodem.

Het uitgangspunt om deze redenering te volgen is een dualistische opvatting van de natuur. De aarde verschilt wezenlijk van rotsige bodem. De ene grond is niet de andere. Algemeen: het ene kan onmogelijk het andere zijn.

Ik ben van een andere opvatting. Ik ben van de opvatting dat alles in de natuur (dat is de uitgebreidheid en het denken) van het hetzelfde zijn maar verschillend zijn in hun hoedanigheid. De vruchtbare aarde, de rotsige bodem en de redenering is van hetzelfde. Het denken en de aarde, de verschijnselen zijn verschillend van aard maar zijn in hun wezenlijk zijn hetzelfde. Wat dat 'hetzelfde' is, is nog niet exact vastgesteld. De meest plausibele verklaring is dat het kleinste deeltje waaruit alles (uitgebreidheid en denken) is opgebouwd zich zowel positief als negatief laat zien. Het kan verschijnen of niet verschijnen.

Citaat
Geen enkele gedachte, duiding, verwijzing, etc vind nog voeding of mogelijkheid van 'vertoon. The end of the story.
Er is absoluut niks wat nog kan ontkiemen.. zelfs realisatie niet, als een constateren, 'Weten, of 'ervaren.
Wezenlijke realisatie is de laatste.. Re-actie.
Wat was, is en zal zijn is louter 'Actie als ongeëvenaard potentieel.
Hier probeer je van het dualisme waaruit je vertrok een eenheid te vinden. Dat doe je door het denken uit te sluiten. Er is geen mogelijkheid van vertoon, van denken, van weten. Dat is logisch. Als het denken uitgesloten wordt is er ook geen weten.
De vraag echter 'hoe' dat mogelijk is, het is tegennatuurlijk om het denken uit te sluiten, daar ga je niet op in. Je rijdt meteen door naar de uitgang: het wezenlijk is de laatste re actie, zeg je. Daarbovenop geef je nog de profetische gedachte over het ontstaan en wat altijd zal zijn.

Ik zie je poging Guido, als een willen vatten van het geestelijke in één grote beweging. Volgens mij slaag je daar niet in omdat je in het denken blijft ook al zeg je dat je het denken uitsluit. Wat je doet is een projectie uit je denken dat een beeld schetst als het denken er niet zou zijn. Maar het denken is er, je kan het alleen als projectie uitsluiten. Na die projectie ga je lekker zitten nadenken over andere zaken of over andere ideeën.

kabu, die het forum achter zich heeft gelaten en ik hier aanhaal als voorbeeld van het uitsluiten van het denken, die beschrijft hier herhaaldelijk een mystieke godservaring 'ten gevolge' van DMT. Het innemen van deze molecule sluit het denken uit.
Wat jij hier beredeneert 'doet' kabu, hij realiseert wat jij hier zegt. kabu sluit het denken uit in een mystieke reis doorheen wat jij het wezenlijke noemt en voor mij het verstand is.
DMT is het zetje, het duwtje naar de laatste 're actie'. Een 're actie' die in het denken niet te herhalen is maar door denken verwerkt kan worden. Wat voor jou theorie is, is voor kabu praktijk.

Een fijne groet Guido voor een zonnige dag,
Nowee.
11 feb. 2021

Ik zal nog is vet citeren uit bovenstaande post van Nowee...
Citaat
kabu, die het forum achter zich heeft gelaten en ik hier aanhaal als voorbeeld van het uitsluiten van het denken, die beschrijft hier herhaaldelijk een mystieke godservaring 'ten gevolge' van DMT. Het innemen van deze molecule sluit het denken uit.
Wat jij hier beredeneert 'doet' kabu, hij realiseert wat jij hier zegt. kabu sluit het denken uit in een mystieke reis doorheen wat jij het wezenlijke noemt en voor mij het verstand is.
DMT is het zetje, het duwtje naar de laatste 're actie'. Een 're actie' die in het denken niet te herhalen is maar door denken verwerkt kan worden. Wat voor jou theorie is, is voor kabu praktijk.
Knap gezegd van Nowee toen.
Eerst had hij zijn volgeling zijnde van Jezus Christus losgelaten, wat hij nog was in de zomer van 2014, zie...
Citaat
Citaat
Oorspronkelijk geplaatst door Looro 
Het onderwerp 'volgeling' heeft mijn interesse omdat ikzelf volgeling ben in het christelijk geloof en verder de kerk die zich rond dit geloof gevormd heeft.

Uiteraard is er binnen de geloofsvorming geen sprake van goeroes maar van leraren. Zo zijn er een grote schare van kerkleraren die niet met de vinger naar de maan wijzen maar zoeken in hun tijd hoe doorheen de geschiedenis van mensen, geloof het verhaal van Jezus Christus levend houdt.

Wat moet een volwassen mens niet denken van iemand die naar de maan staat te wijzen? De kerk heeft een onuitputtelijk verhaal van verering van heiligen die altijd weer opnieuw de vinger legt op de geschiedenis van deze concrete mens. Deze verering en devotie zijn een brug tussen het individu en de gemeenschap. Het ik lost op in een gemeenschappelijk project. Zelfs voetbalfans slagen erin een samenhorigheid te vinden in het spel van hun idolen.
Er zijn ontelbaar vele misbruiken in de kerk en de geschiedenis ervan is een machtsstrijd om aanzien en rijkdom, vaak door uitbuiting en vernedering. Maar er is ook een andere kerk die geen aanzien zoekt, geen rijkdom vergaart, niet uitbuit of vernedert: van deze kerk ben ik een volgeling in de naam van Jezus Christus.

Looro
16 juni 2014
En na zijn volgeling van de kerk zijnde losgelaten te hebben liet hij tot ons aller grote verbazing ook Ben / guido's "doorpakken" los plus Laurens gedegen zelfonderzoek.
Kijk, dat noem ik nu groeien in bewustzijn.
Ik zag in Nowee wel een monnik ontstaan die paddo’s at. >>> https://www.didie.nl/effect-van-psychedelica-en-mediteren-bij-monniken/

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #559 Gepost op: 18-07-2023 21:37 »
Ik moet zeggen, na 8 jaar weet ik nog steeds niet waar dat 'doorpakken' nou over gaat.
;D ;D ;D
Ik ook niet, maar misschien moeten we ons om Ben/Guido/Vrij' goddelijke inspiratie van zijn "doorpakken" te kunnen volgen,  inleven wanneer hij onderaan een rots hangt te bengelen, tijdens zijn klimpartijen. Dan moet hij wel doorpakken om de top te bereiken.  ;)

...Toch wil ik hem niet te hard afvallen, gewoon omdat hij de juiste toon heeft gevonden.  (Er is niemand).  En hij loopt niet naast zijn schoenen door te beweren dat hij God is.  Dus in de zelfkennis Top 10 torent hij dan toch weer ruimschoots boven Laurens uit .
Tsja, zovele mensen zovele meningen, zovele wegen, zovele lagen van bewustzijn.
Ik had je al geschreven dat Nowee een fan van mij was geworden...
Zie onder een toepasselijke waarin hij mij, toen schrijvend als "kabu"vernoemde...
Citaat
Citaat
Wezenlijke realisatie is de rotsachtige bodem.. Dóórpakken op de vruchtbare aarde. (Subjectieve realisatie)
Ik heb een tijd niet gereageerd op je bijdragen omdat ik in mijn eigen denken en nadenken iets niet kon grijpen. Een gedachte waarop ik geen vat kreeg maar mij toch een hoeksteen leek van de constructie die je hier neerzet. Laat ik dus een poging wagen nu ik erover heb nagedacht.

'Wezenlijke' zet je in boldletters aan het begin. Daar gaat het om volgens je redenering, om het wezenlijke. Van wat is het het wezenlijke: van de realisatie.
Dat wezenlijke zet je af tegen het subjectieve. De verbinding tussen beide is een vergelijking tussen vruchtbare aarde en rotsige bodem.

Het uitgangspunt om deze redenering te volgen is een dualistische opvatting van de natuur. De aarde verschilt wezenlijk van rotsige bodem. De ene grond is niet de andere. Algemeen: het ene kan onmogelijk het andere zijn.

Ik ben van een andere opvatting. Ik ben van de opvatting dat alles in de natuur (dat is de uitgebreidheid en het denken) van het hetzelfde zijn maar verschillend zijn in hun hoedanigheid. De vruchtbare aarde, de rotsige bodem en de redenering is van hetzelfde. Het denken en de aarde, de verschijnselen zijn verschillend van aard maar zijn in hun wezenlijk zijn hetzelfde. Wat dat 'hetzelfde' is, is nog niet exact vastgesteld. De meest plausibele verklaring is dat het kleinste deeltje waaruit alles (uitgebreidheid en denken) is opgebouwd zich zowel positief als negatief laat zien. Het kan verschijnen of niet verschijnen.

Citaat
Geen enkele gedachte, duiding, verwijzing, etc vind nog voeding of mogelijkheid van 'vertoon. The end of the story.
Er is absoluut niks wat nog kan ontkiemen.. zelfs realisatie niet, als een constateren, 'Weten, of 'ervaren.
Wezenlijke realisatie is de laatste.. Re-actie.
Wat was, is en zal zijn is louter 'Actie als ongeëvenaard potentieel.
Hier probeer je van het dualisme waaruit je vertrok een eenheid te vinden. Dat doe je door het denken uit te sluiten. Er is geen mogelijkheid van vertoon, van denken, van weten. Dat is logisch. Als het denken uitgesloten wordt is er ook geen weten.
De vraag echter 'hoe' dat mogelijk is, het is tegennatuurlijk om het denken uit te sluiten, daar ga je niet op in. Je rijdt meteen door naar de uitgang: het wezenlijk is de laatste re actie, zeg je. Daarbovenop geef je nog de profetische gedachte over het ontstaan en wat altijd zal zijn.

Ik zie je poging Guido, als een willen vatten van het geestelijke in één grote beweging. Volgens mij slaag je daar niet in omdat je in het denken blijft ook al zeg je dat je het denken uitsluit. Wat je doet is een projectie uit je denken dat een beeld schetst als het denken er niet zou zijn. Maar het denken is er, je kan het alleen als projectie uitsluiten. Na die projectie ga je lekker zitten nadenken over andere zaken of over andere ideeën.

Een fijne groet Guido voor een zonnige dag,
Nowee.
11 feb. 2021

Ik zal nog is vet citeren uit bovenstaande post van Nowee...
Citaat
Knap gezegd van Nowee toen.
Eerst had hij zijn volgeling zijnde van Jezus Christus losgelaten, wat hij nog was in de zomer van 2014, zie...
Citaat
Citaat
Oorspronkelijk geplaatst door Looro
Het onderwerp 'volgeling' heeft mijn interesse omdat ikzelf volgeling ben in het christelijk geloof en verder de kerk die zich rond dit geloof gevormd heeft.

Uiteraard is er binnen de geloofsvorming geen sprake van goeroes maar van leraren. Zo zijn er een grote schare van kerkleraren die niet met de vinger naar de maan wijzen maar zoeken in hun tijd hoe doorheen de geschiedenis van mensen, geloof het verhaal van Jezus Christus levend houdt.

Wat moet een volwassen mens niet denken van iemand die naar de maan staat te wijzen? De kerk heeft een onuitputtelijk verhaal van verering van heiligen die altijd weer opnieuw de vinger legt op de geschiedenis van deze concrete mens. Deze verering en devotie zijn een brug tussen het individu en de gemeenschap. Het ik lost op in een gemeenschappelijk project. Zelfs voetbalfans slagen erin een samenhorigheid te vinden in het spel van hun idolen.
Er zijn ontelbaar vele misbruiken in de kerk en de geschiedenis ervan is een machtsstrijd om aanzien en rijkdom, vaak door uitbuiting en vernedering. Maar er is ook een andere kerk die geen aanzien zoekt, geen rijkdom vergaart, niet uitbuit of vernedert: van deze kerk ben ik een volgeling in de naam van Jezus Christus.

Looro
16 juni 2014
En na zijn volgeling van de kerk zijnde losgelaten te hebben liet hij tot ons aller grote verbazing ook Ben / guido's "doorpakken" los plus Laurens gedegen zelfonderzoek.
Kijk, dat noem ik nu groeien in bewustzijn.
Ik zag in Nowee wel een monnik ontstaan die paddo’s at. >>> https://www.didie.nl/effect-van-psychedelica-en-mediteren-bij-monniken/

Looro's geest schoot helemaal de andere kant op toen hij er achter kwam dat GZO nergens in resulteerde.    Misschien heeft hij ook wel weer 10 jaar nodig om zijn geest te normaliseren.   Bewonderenswaardig over jouw DMT gebruik schrijven is als bewondering voor een dronken man uitten.  GZO doet kennelijk rare dingen met een mens.  Wie weet wat Laurens uit gaat kramen mocht hij tegen alle verwachting in uit zijn GZO roes komen.   Maar dan zit hij al in een volgend leven schat ik in.

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #560 Gepost op: 18-07-2023 22:07 »
Bewonderenswaardig over jouw DMT gebruik schrijven is als bewondering voor een dronken man uitten.
Schreef de hardliner, éénzijdig denker.  ::)

...Wie weet wat Laurens uit gaat kramen mocht hij tegen alle verwachting in uit zijn GZO roes komen.   Maar dan zit hij al in een volgend leven schat ik in.
Nou, hij was vorig jaar op het randje van paddo’s eten.
Hij schreef me vorig jaar in maart per email iets te willen doen dat hem wat vloeiender door het leven doet bewegen zonder overal in te blijven hangen.
Vandaar ook zijn interesse in mijn weg in de psychedelica.

NOGMAALS aan iedereen die hier leest: ik promoot geen gebruik van psychedelica!
Het was mijn weg die ik nodig had om emotioneel te sterven, te sterven in mijn illusies. En dat is drie jaar geleden op mijn 59ste levensjaar gebeurd via psychedelica.
Zie ook mijn post in een ander topic waarin in een gesprek van 19 jaar geleden met mijn ziener citeer...
Citaat

...

Boni: Dieren zijn verbonden gebleven met hun natuur.

Ziener: Inderdaad, een leeuw zal het nooit in zijn hoofd halen om als een antilope over de savanne te gaan lopen, 
mensen wel.
Als het ons uit komt gedragen we ons als een neushoorn, een slang, een krokodil, een leeuw of wat dan ook. Er zijn er zelfs die denken dat ze Napoleon zijn.
 Dat is een groot probleem geworden.
 Een mens heeft zich zovele jaren met zijn intellect beziggehouden, is er zo geperfectioneerd in geworden, in die illusionaire wereld, dat terugkomen naar zijn ware wereld van Zijn, ‘schijnbaar’ een heel grote stap is. Maar dat is dan ook alweer een illusie, want dat is maar een klein kinderstapje.

Boni: In de ervaring van de mens is dat klein kinderstapje toch wel een onoverkomelijke reuzenstap.

Ziener: Jazeker. Omdat hij weer emotioneel moet sterven. Voor de mens is dat iets onbereikbaars. Omdat hij ervan af gedwaald is heeft hij geen zicht meer over hoe ver hij ervan verwijderd is. Hij is er anders niet zo ver van verwijderd dan hij wel denkt.
 Een klein stapje slechts. Het probleem is niet dat hij de deur niet zal vinden of er niet doorheen kan gaan. Het probleem is zijn angst. 
Hij durft niet beslissen om door de deur te gaan.

Boni: Waarom niet?

Ziener: Zijn angst te sterven in zijn illusies.

Boni: Illusies, die hij van jongs af instinctief gevormd heeft en waarin hij getraind is om die als de realiteit te zien.

Ziener: Ja, en dat dan bekeken heeft om te overleven.
 Als je dan tegen die mens zegt dat hetgene dat hij zo gemaakt heeft om te overleven moet sterven, dan denkt die mens: ‘dan ga ik zeker dood’.

Dat is natuurlijk niet waar.
 Zolang een mens een programma in stand houdt om te overleven zal hij nooit geleefd hebben.
God's wegen zijn ondoorgrondelijk en iedereen heeft zijn eigen weg te volgen.

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #561 Gepost op: 18-07-2023 22:59 »

Nou, hij was vorig jaar op het randje van paddo’s eten.
Hij schreef me vorig jaar in maart per email iets te willen doen dat hem wat vloeiender door het leven doet bewegen zonder overal in te blijven hangen.
Vandaar ook zijn interesse in mijn weg in de psychedelica.

Wie het doodloze heeft gerealiseerd heeft geen enkele interesse in paddo's of andere psychedelica.  Het doodloze is er namelijk niet gevoelig voor, dat is onmogelijk.  Sowieso had ik voor die realisatie al geen belangstelling voor drugs.  Ik ben ook een hardliner in het anti-drugs zijn.  Drugs gebruik kan alleen voortvloeien uit het willen hebben van een bepaalde ervaring.  Het is altijd ego wat wil hebben.  Het verbaasde me ook altijd dat Laurens het toe stond, die promotie van psychedelica.   Als hij werkelijk zou weten 'wat' hij is, dan zou hij dat verboden hebben.

Offline Bodhiboem

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #562 Gepost op: 19-07-2023 02:04 »

Pseudo spiritualiteit is GZO, 'echte' spiritualiteit is de leer van Jezus, Boeddha, Lao Tse e.d.

Eerst zeg je pseudo spiritualiteit is de New Age en zo, dan zeg je het is gedegen zelf onderzoek. Je lijkt hier niet erg over nagedacht te hebben, of duidelijk te zijn over wat spiritualiteit en religie nou zijn.
“The man of knowledge gains something new every day, the Man of Tao lets something go every day.” — Lao Tzu

Offline Laurens

• diep zelfonderzoek
  • Nieuwkomer
  • *
« Reactie #563 Gepost op: 19-07-2023 04:14 »
Oude koeien uit de sloot halen. Meningen ten beste geven of tegenover elkaar plaatsen,  vergelijken en al dan niet een aansluiting te vinden. Het eens te worden of oneens te blijven. Het woord dat je onwelgevallig is onderuit halen en je ziener en favoriete schrijver de hemel in prijzen. Dat alles gaat het niet worden heren. Jarenlang is er over van alles en nog wat geluld en nooit is daarvan iets tot stand gekomen. Is de politiek daarvan de oorzaak. Ministers die beweren hard gewerkt te hebben maar geen spijker in de muur kunnen slaan en de bouwvakkers nodig hebben om iets werkelijk tot stand te brengen. Nogmaals doe gedengen zelfonderzoek of gebruik desnoods psychedelica maar doe wat. Stop met dat zinloze ouwehoeren.

Offline Buddha Amitabha

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
  • Wees zelf het licht voor uzelve
« Reactie #564 Gepost op: 19-07-2023 07:55 »
Ik heb nu een tijdje wat bijdragen proberen te leveren op dit vrije gedeelte buiten het reguliere Boeddhaforum.

De heren ervaringsgetuige en i'm a loser zitten als het ware op de rand van het Boeddhaforum. Het is een vrijspraak gedeelte, dus blijkbaar kunnen ze hier nogal wat ventileren. Er is echter in mijn optiek geen enkele samenhang, volgens mij zitten ze dagelijks klaar om te kijken wie er iets bijdraagt hier. Om datgene wat de ander schrijft vervolgens meteen te becommentariëren, het in het belachelijke te trekken zelfs. Om daarmee hun eigen conclusies aan te prijzen als gezaghebbend en gerealiseerd. Mensen worden ook op negatieve wijze geanalyseerd, er worden allerlei boute veronderstellingen geplaatst - waarin men probeert de ander zoveel mogelijk te raken, etcetera. Ze beweren zelfs je toekomst te kunnen voorspellen, want ze zien zaken vanuit hun vermeende gerealiseerdheid "helder" die jij natuurlijk (nog) niet ziet, of je er zelfs niet van bewust bent.

Dit alles heeft in mijn optiek niets en totaal niets met religie, godsdienst, filosofie en psychologie te maken. Of wat dan ook. Maar dat is natuurlijk mijn mening op grond van mijn waarnemingen. De kennis van zaken van de genoemde heren is ronduit belabberd. Het is soms zo slecht, dat wat al talloze malen is onderzocht en is beredeneerd door hun dusdanig wordt verdraaid, dat zelfs het tegenovergestelde van wat daadwerkelijk waar is als "waarheid" naar voren wordt gebracht. Het is eigenlijk om te huilen, om het zo maar eens te typeren.

Sorry, maar hetgeen zij beweren, bijna de hele rataplan, kan ik niet anders scharen dan onder het dak van de onzinnigheid. Wellicht is dat hun opzet. Er valt geen land te bezeilen met deze lieden. Als je hun koers zou varen, kom je ten eerste nooit aan, en ten tweede zul je zelfs met man en muis vergaan en reddeloos naar de bodem zinken.

Het is erg jammer dat er geen zinnig woord met deze beide heren te wisselen valt. Het zou toch zoveel beter kunnen. Maar wat niet is, is er niet. Zij zijn wat ze zijn, en blijkbaar kunnen ze hier dit soort onzinnige blabla plaatsen. Het draagt niets bij, inderdaad. Eerder breekt het alles af, daarmee ook wat wél van waarde kan zijn met zich meesleurend de reddeloze diepte in.
« Laatst bewerkt op: 19-07-2023 08:49 door Buddha Amitabha »
"Zalig zijn de reinen van hart, want zij zullen God zien."
- Mattheüs 5:8

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #565 Gepost op: 19-07-2023 09:37 »

Eerst zeg je pseudo spiritualiteit is de New Age en zo, dan zeg je het is gedegen zelf onderzoek. Je lijkt hier niet erg over nagedacht te hebben, of duidelijk te zijn over wat spiritualiteit en religie nou zijn.

GZO is een kreet afkomstig van Laurens, dat staat voor pseudo spiritualiteit , mocht het je nog niet duidelijk zijn.

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #566 Gepost op: 19-07-2023 09:39 »
Oude koeien uit de sloot halen. Meningen ten beste geven of tegenover elkaar plaatsen,  vergelijken en al dan niet een aansluiting te vinden. Het eens te worden of oneens te blijven. Het woord dat je onwelgevallig is onderuit halen en je ziener en favoriete schrijver de hemel in prijzen. Dat alles gaat het niet worden heren. Jarenlang is er over van alles en nog wat geluld en nooit is daarvan iets tot stand gekomen. Is de politiek daarvan de oorzaak. Ministers die beweren hard gewerkt te hebben maar geen spijker in de muur kunnen slaan en de bouwvakkers nodig hebben om iets werkelijk tot stand te brengen. Nogmaals doe gedengen zelfonderzoek of gebruik desnoods psychedelica maar doe wat. Stop met dat zinloze ouwehoeren.

Die oude koeien zijn gerelateerd aan jouw machtsmisbruik op je voormalig forum.   Dat het niet vleiend is voor je ego kan ik billijken. Laat dat ego van je maar tekeer gaan, dat is juist goed.

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #567 Gepost op: 19-07-2023 09:41 »
Ik heb nu een tijdje wat bijdragen proberen te leveren op dit vrije gedeelte buiten het reguliere Boeddhaforum.

De heren ervaringsgetuige en i'm a loser zitten als het ware op de rand van het Boeddhaforum. Het is een vrijspraak gedeelte, dus blijkbaar kunnen ze hier nogal wat ventileren. Er is echter in mijn optiek geen enkele samenhang, volgens mij zitten ze dagelijks klaar om te kijken wie er iets bijdraagt hier. Om datgene wat de ander schrijft vervolgens meteen te becommentariëren, het in het belachelijke te trekken zelfs. Om daarmee hun eigen conclusies aan te prijzen als gezaghebbend en gerealiseerd. Mensen worden ook op negatieve wijze geanalyseerd, er worden allerlei boute veronderstellingen geplaatst - waarin men probeert de ander zoveel mogelijk te raken, etcetera. Ze beweren zelfs je toekomst te kunnen voorspellen, want ze zien zaken vanuit hun vermeende gerealiseerdheid "helder" die jij natuurlijk (nog) niet ziet, of je er zelfs niet van bewust bent.

Dit alles heeft in mijn optiek niets en totaal niets met religie, godsdienst, filosofie en psychologie te maken. Of wat dan ook. Maar dat is natuurlijk mijn mening op grond van mijn waarnemingen. De kennis van zaken van de genoemde heren is ronduit belabberd. Het is soms zo slecht, dat wat al talloze malen is onderzocht en is beredeneerd door hun dusdanig wordt verdraaid, dat zelfs het tegenovergestelde van wat daadwerkelijk waar is als "waarheid" naar voren wordt gebracht. Het is eigenlijk om te huilen, om het zo maar eens te typeren.

Sorry, maar hetgeen zij beweren, bijna de hele rataplan, kan ik niet anders scharen dan onder het dak van de onzinnigheid. Wellicht is dat hun opzet. Er valt geen land te bezeilen met deze lieden. Als je hun koers zou varen, kom je ten eerste nooit aan, en ten tweede zul je zelfs met man en muis vergaan en reddeloos naar de bodem zinken.

Het is erg jammer dat er geen zinnig woord met deze beide heren te wisselen valt. Het zou toch zoveel beter kunnen. Maar wat niet is, is er niet. Zij zijn wat ze zijn, en blijkbaar kunnen ze hier dit soort onzinnige blabla plaatsen. Het draagt niets bij, inderdaad. Eerder breekt het alles af, daarmee ook wat wél van waarde kan zijn met zich meesleurend de reddeloze diepte in.

Gaarne niet bemoeien met wat het uitschot hier bespreekt.  Jij behoort tot de hogere kaste.  Jij hebt toegang tot daar waar de heiligen bijeenkomen.   Boni en ik zijn niet voor niks uitschot, daarom zitten we hier ook.

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #568 Gepost op: 19-07-2023 12:31 »
Als je me zoekt, kijk dan niet naar de mens die ik ben.  Ik zit verborgen in jouw blik en jij in de mijne.  Oordeelloos...keuzeloos...doodloos...plaatsloos...

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #569 Gepost op: 19-07-2023 12:36 »
https://www.youtube.com/watch?v=QAZyByWN_ok

I worship the moon.
Tell me of the soft glow of a
candle light
and the sweetness of my moon.

Don't talk about sorrow,
tell me of that treasure,
hidden if it is to you,
then just remain silent.

Last night
I lost my grip on reality
and welcomed insanity.
Love
saw me and said,
I showed up.
Wipe you tears
and be silent.

I said, O Love
I am frightened,
but it's not you.
Love said to me,
there is nothing that is not me.
be silent.

I will whisper secrets in your ear
just nod yes
and be silent.

A soul moon
appeared in the path of my heart.
How precious is this journey.

I said, O Love
what kind of moon is this?
Love said to me,
this is not for you to question.
be silent.

I said, O Love
what kind of face is this,
angelic, or human?
Love said to me,
this is beyond anything that you know.
Be silent.

I said, please reveal this to me
I am dying in anticipation.
Love said to me,
that is where I want you:
Always on the edge,
be silent.
You dwell in this hall of
images and illusions,
leave this house now
and be silent.

I said, O Love,
tell me this:
Does the Lord know you are
treating me this way?
Love said to me,
yes He does,
just be totally…
totally… silent

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
Re: Onwetendheid
« Reactie #570 Gepost op: 19-07-2023 14:29 »
Het Boeddhisme beschouwt onwetendheid (Avijja) samen met verlangen (Tanha) als oorzaak van het lijden (Dukkha).

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
Re: Begeerte
« Reactie #571 Gepost op: 19-07-2023 14:30 »
Begeerte (Pali: tanha) is de oorzaak van het lijden volgens de vier nobele waarheden van de Boeddha. Begeerte wordt op zijn beurt weer veroorzaakt door onwetendheid of onbegrip: de illusie van het zelf wordt niet doorzien.

De Boeddha onderkende drie soorten begeerten:

Zintuiglijk begeerte (Pali: kama tanha): Deze begeerte bestaat uit de hunkering naar sensueel genot. Het betreft hier een mentale begeerte naar de plezierige gevoelens die ontstaan als gevolg van zintuiglijk contact, zoals wanneer een lekker drankje contact maakt met de tong, of wanneer men zichzelf bewust wordt van het horen van een plezant geluid.

Begeerte naar bestaan (Pali: bhava tanha): Deze begeerte houdt het willen blijven bestaan in de huidige vorm, of de hunkering naar een bestaan in een alternatieve vorm, in alternatieve omstandigheden of met alternatieve karaktereigenschappen. Bijvoorbeeld: "Ik wou dat ik ... was."

Begeerte naar niet-bestaan (Pali: Vibhava tanha): Deze begeerte heeft betrekking op het niet willen blijven bestaan in de huidige vorm of omstandigheden, of het niet willen bestaan in een alternatieve vorm of omstandigheden. Ook het willen sterven valt hieronder. Bijvoorbeeld: "Ik wou dat ik nooit ... zou hoeven te zijn".

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #572 Gepost op: 19-07-2023 14:44 »
Oude koeien uit de sloot halen. Meningen ten beste geven of tegenover elkaar plaatsen,  vergelijken en al dan niet een aansluiting te vinden. Het eens te worden of oneens te blijven. Het woord dat je onwelgevallig is onderuit halen en je ziener en favoriete schrijver de hemel in prijzen.
Deze post is aan mij gericht want ik ben de enige met een, zij het overleden, ziener hier op het forum.  :)

Dat alles gaat het niet worden heren. Jarenlang is er over van alles en nog wat geluld en nooit is daarvan iets tot stand gekomen. Is de politiek daarvan de oorzaak. Ministers die beweren hard gewerkt te hebben maar geen spijker in de muur kunnen slaan en de bouwvakkers nodig hebben om iets werkelijk tot stand te brengen. Nogmaals doe gedengen zelfonderzoek of gebruik desnoods psychedelica maar doe wat. Stop met dat zinloze ouwehoeren.
Komaan Laurens, begeleid ons in het gedegen zelfonderzoek dat jij afgerond hebt. Wie weet brengen we hier op het boeddha-forum alsnog te stand wat ons niet gelukt is op jouw forum.
Ik wil wel is ont-dekken 'wat' ik ben. Met jouw hulp lukt me dat misschien nog wel is zonder psychedelica.  ;)

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #573 Gepost op: 19-07-2023 14:48 »
Het is erg jammer dat er geen zinnig woord met deze beide heren te wisselen valt. Het zou toch zoveel beter kunnen.
Over wat zou jij dan een zinnig woord met mij willen wisselen?

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #574 Gepost op: 19-07-2023 15:02 »
@Buddha Amitabha: Gaarne niet bemoeien met wat het uitschot hier bespreekt.  Jij behoort tot de hogere kaste.  Jij hebt toegang tot daar waar de heiligen bijeenkomen.   
;D ;D ;D

Boni en ik zijn niet voor niks uitschot, daarom zitten we hier ook.
Misschien moeten we hier op het boeddha forum ook is een horkverkiezing houden zoals op Laurens forum...

Zie > http://88.159.182.142/waarheidvinding/showthread.php?t=2956&highlight=hork

Laurens was de grootste hork gevolgd door mij toen schrijvend als Katerie en jij bekleedde de vierde plaats als kweetniet.
 ;D

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #575 Gepost op: 19-07-2023 15:25 »
Oude koeien uit de sloot halen.
'k vond net nog een hilarische oude koe in je forumsloot...
Citaat
Citaat
Citaat:
Diep zelfonderzoek, waarin ook zowel 'ego' als fenomeen van de energie huishouding en 'ik als symptoom van herinnering, geheugen en het voorstellingsvermogen worden meegenomen, komt praktisch uit op een onweerlegbare eenduidigheid die zich eenvoudig niet meer leent om een beschrijving of ervaring van weer te geven..

Citaat
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens
Wat heb je aan zo'n uitleg, schrijf een catalogus voor een vakantie op Ibiza.

Ik geef aan waar diep (Gedegen) zelfonderzoek bevinding gewijs in uit kan monden.
Kortom, het 'doen ervan minimaliseert 100% zoiets als het woorden zoeken of geven aan dat wat steeds duidelijker wordt of alreeds is.

Zelfs dit soort minimale hinten krijgen een schop van jou.. het is goed met je.
Je zoekt het maar uit vriend.

Guido
10 juli 2022

bron: http://88.159.182.142/waarheidvinding/showpost.php?p=152004&postcount=44
Men houdt het toch niet voor mogelijk zulke dialogen!  ;D ;D ;D

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #576 Gepost op: 19-07-2023 16:59 »
@Buddha Amitabha: Gaarne niet bemoeien met wat het uitschot hier bespreekt.  Jij behoort tot de hogere kaste.  Jij hebt toegang tot daar waar de heiligen bijeenkomen.   
;D ;D ;D

Boni en ik zijn niet voor niks uitschot, daarom zitten we hier ook.
Misschien moeten we hier op het boeddha forum ook is een horkverkiezing houden zoals op Laurens forum...

Zie > http://88.159.182.142/waarheidvinding/showthread.php?t=2956&highlight=hork

Laurens was de grootste hork gevolgd door mij toen schrijvend als Katerie en jij bekleedde de vierde plaats als kweetniet.
 ;D

Ach ja, dat viel mij toen zo tegen.  Slechts de 4e plaats als grootste hork.  Dat Laurens met de hoofdprijs zou strijken stond al van te voren vast.  Maar ik had toch minimaal een plaatsje op het erepodium in gedachten.  Maar ja, ik had die gedachte niet op waarheid gecontroleerd .....

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #577 Gepost op: 19-07-2023 17:01 »
Oude koeien uit de sloot halen.
'k vond net nog een hilarische oude koe in je forumsloot...
Citaat
Citaat
Citaat:
Diep zelfonderzoek, waarin ook zowel 'ego' als fenomeen van de energie huishouding en 'ik als symptoom van herinnering, geheugen en het voorstellingsvermogen worden meegenomen, komt praktisch uit op een onweerlegbare eenduidigheid die zich eenvoudig niet meer leent om een beschrijving of ervaring van weer te geven..

Citaat
Citaat:
Wat heb je aan zo'n uitleg, schrijf een catalogus voor een vakantie op Ibiza.

Ik geef aan waar diep (Gedegen) zelfonderzoek bevinding gewijs in uit kan monden.
Kortom, het 'doen ervan minimaliseert 100% zoiets als het woorden zoeken of geven aan dat wat steeds duidelijker wordt of alreeds is.

Zelfs dit soort minimale hinten krijgen een schop van jou.. het is goed met je.
Je zoekt het maar uit vriend.

Guido
10 juli 2022

bron: http://88.159.182.142/waarheidvinding/showpost.php?p=152004&postcount=44
Men houdt het toch niet voor mogelijk zulke dialogen!  ;D ;D ;D

Dat was na Guido's attitude wijziging welke geen enkele vruchten afwierp.   Als ik het me goed herinner was het daarna snel gedaan met Guido's carrière op het ZK forum.

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #578 Gepost op: 19-07-2023 17:02 »
"geen enkele vruchten" moet natuurlijk enkelvoud zijn.

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
Re: Beleefdheid & alle verzonnen dienstbaarheid
« Reactie #579 Gepost op: 19-07-2023 23:18 »
Dat was na Guido's attitude wijziging welke geen enkele vruchten afwierp.   Als ik het me goed herinner was het daarna snel gedaan met Guido's carrière op het ZK forum.
Guido / Vrij's laatste bericht dateert van 4 okt. 2022...

Citaat
Citaat
Opvallend ook (voor degenen die kunnen zien) is hoe weinig er bij de zieners hier sprake is van dienstbaarheid bij dat zien. Er spreek doorgaans meer rancune
Knutselaar..
De enigste dienstbaarheid die er is voor ieder mens, is het leven te leven voor zo lang of kort het duur krijgt.
De rest aan dienstbaarheid is gebaseerd op manipulatieve verzinsels, en zinvol overleven, zodat we met ons geweten door sociale ,asociale, mystieke, religieuze, spirituele, humanitaire, deurtjes kunnen.. alle verzonnen dienstbaarheid is in de kern, hypocriet.

Dat kun je ongecamoufleert 'Zien.

http://88.159.182.142/waarheidvinding/showpost.php?p=154636&postcount=56
;D

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #580 Gepost op: 19-07-2023 23:30 »
Veel serieuzer dan Looro heb ik ze niet gezien op dat forum.   Groot was dan ook de verbazing dat hij de GZO kerk verliet en eigenlijk niks meer in spiritualiteit zag.
Nog een opvallende die ik net in mijn archief vond...
Citaat
Citaat
Oorspronkelijk geplaatst door Mara 
Waar heb je Jezus Christus leren kennen? In de klassieke evangelies, in het Thomas evangelie, in de apocriefe evangelies, in 'a course in miracles', of in allemaal?
De kans is groot dat hij je niet 'volgeling' zou noemen maar 'broeder'. Zoon van dezelde vader. Hij is een oudere broeder die de vader volmaakt kent
.
Toen ik acht was had ik een bijzondere ervaring (ik noem het een visioen omdat het aan die kenmerken voldoet) waarin zich een levend licht voorstelde en ik als vanzelfsprekend 'Jezus Christus' noemde.
In de tientallen jaren die daarop volgden is deze ervaring van een natuurlijke nabijheid een innerlijke kracht geworden.
Nu is 'Jezus Christus' een naam voor die kracht en voor de uitwerking ervan. De naam is middel en doel tegelijk.

Looro
19 juni 2014

Offline Gouden middenweg & de wilde natuur

• Actief Boeddha Forum lid
  • Nieuwkomer
  • Er zit geen ZELF in het ik-gevoel noch erbuiten.
« Reactie #581 Gepost op: 20-07-2023 08:05 »

Over wat ... een zinnig woord met mij willen wisselen?
waar je ook denkt te kunnen naartoe te kunnen vluchten om aan de vreselijkheid van de realiteit te  ontsnappen, toch zal de realiteit van de vreselijkheid altijd een metgezel zijn

iedereen wil snel een komaf maken met de vreselijkheid van de realiteit, het liefst hier en nu, onmiddellijk.
In besef dat de vreselijkheid niet meer is dan een spook, een hersenspinsel

maar het onvermogen om het spook niet te activeren is hardnekkig
Het rare is, je wordt echt geen ander mens natuurlijk. Je blijft gewoon jezelf (Siebe)

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #582 Gepost op: 20-07-2023 10:22 »
Veel serieuzer dan Looro heb ik ze niet gezien op dat forum.   Groot was dan ook de verbazing dat hij de GZO kerk verliet en eigenlijk niks meer in spiritualiteit zag.
Nog een opvallende die ik net in mijn archief vond...
Citaat
Citaat
Waar heb je Jezus Christus leren kennen? In de klassieke evangelies, in het Thomas evangelie, in de apocriefe evangelies, in 'a course in miracles', of in allemaal?
De kans is groot dat hij je niet 'volgeling' zou noemen maar 'broeder'. Zoon van dezelde vader. Hij is een oudere broeder die de vader volmaakt kent
.
Toen ik acht was had ik een bijzondere ervaring (ik noem het een visioen omdat het aan die kenmerken voldoet) waarin zich een levend licht voorstelde en ik als vanzelfsprekend 'Jezus Christus' noemde.
In de tientallen jaren die daarop volgden is deze ervaring van een natuurlijke nabijheid een innerlijke kracht geworden.
Nu is 'Jezus Christus' een naam voor die kracht en voor de uitwerking ervan. De naam is middel en doel tegelijk.

Looro
19 juni 2014

Best wel grappig, Mara heeft het o.a. over de Jezus uit het Thomas Evangelie en die kun je nou juist nooit zien als een visioen. Zo zie je maar hoe ook Looro de dingen gewoon naar eigen smaak invulde.

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
Re: Beleefdheid & alle verzonnen dienstbaarheid
« Reactie #583 Gepost op: 20-07-2023 10:24 »
Guido / Vrij's laatste bericht dateert van 4 okt. 2022...

Citaat
Citaat
Opvallend ook (voor degenen die kunnen zien) is hoe weinig er bij de zieners hier sprake is van dienstbaarheid bij dat zien. Er spreek doorgaans meer rancune
Knutselaar..
De enigste dienstbaarheid die er is voor ieder mens, is het leven te leven voor zo lang of kort het duur krijgt.
De rest aan dienstbaarheid is gebaseerd op manipulatieve verzinsels, en zinvol overleven, zodat we met ons geweten door sociale ,asociale, mystieke, religieuze, spirituele, humanitaire, deurtjes kunnen.. alle verzonnen dienstbaarheid is in de kern, hypocriet.

Dat kun je ongecamoufleert 'Zien.

http://88.159.182.142/waarheidvinding/showpost.php?p=154636&postcount=56
;D

Ok.  Daar was Guido's attitudewijziging (die geen vruchten afwierp) al weer omgeslagen.  In die tijd volgde ik het ZK forum al lang al niet meer.  Sowieso stond/staat op het ZK forum weinig wat de moeite waard is.  Gewoon geouwehoer, net zoals hier.

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #584 Gepost op: 20-07-2023 10:26 »

waar je ook denkt te kunnen naartoe te kunnen vluchten om aan de vreselijkheid van de realiteit te  ontsnappen, toch zal de realiteit van de vreselijkheid altijd een metgezel zijn

iedereen wil snel een komaf maken met de vreselijkheid van de realiteit, het liefst hier en nu, onmiddellijk.

In de actualiteit van tegenwoordigheid van geest staat 'de realiteit' aan gene zijde van het zien.   De zogeheten realiteit komt en gaat weer.

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #585 Gepost op: 20-07-2023 12:06 »
Wie het doodloze heeft gerealiseerd heeft geen enkele interesse in paddo's of andere psychedelica.  Het doodloze is er namelijk niet gevoelig voor, dat is onmogelijk.
Zeg is, jij die het doodloze gerealiseerd hebt, bedoel je nou dat jij niet gevoelig zou zijn voor de stof psilocybine die in paddo's zit als je mee met die monniken zou mediteren?  > https://www.didie.nl/effect-van-psychedelica-en-mediteren-bij-monniken/

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #586 Gepost op: 20-07-2023 12:26 »

Euh, jij denkt dat ik wil vluchten, aan de de vreselijkheid van de realiteit wil ontsnappen?
Verklaar je nader. Ik vind de realiteit helemaal niet vreselijk. Ik ben geen gepatenteerde zwartkijker / filosoof zoals Marc / mara, dewelke  de realiteit vreselijk vindt. Daarmee was hij ook 45 jaar alcohol-verslaafde tot hij vorig jaar wel moest stoppen met drinken van de ingewanden-pijn...

Citaat
Op 2 nov. 2019, om 09:13 heeft Marc het volgende geschreven:

Begrijp je mijn dilemma?

Voor het eerst in 45 jaar - op mijn 66ste, nb - kan ik van de alcohol blijven (wij zijn nog maar 8 maand ver, da's nikske!).
Ik probeer op aarde neer te dalen en in de dagelijkse materiële omgeving de dingen te doen die moeten gedaan worden. En, geloof me, ik sta op dat gebied nog altijd nergens! Ik ga nog altijd wandelen in plaats van te kuisen.

Ik wil die eeuwige innerlijke zoektocht, die voortdurende poging om mijzelf steeds beter te begrijpen, nu even op stand-by zetten en loslaten.

Want wat is: "niet met uzelf bezig zijn" anders dan: "het ego loslaten", denk ik dan.
Misschien den ik verkeerd.

Maar eindelijk eens de lastigheid van de materie aanvaarden - en er niet voortdurend van weglopen met drinken (altijd oplossing nr1 geweest), boeken lezen over spirituele onderwerpen, allerlei therapieën uitproberen, wandelen (dat is nog gezond) - dat is iets wat ik ga proberen te doen.

Ik sta daarin nog nergens en daarom wacht ik met experimenteren met psychedelica tot ik een bevredigend niveau bereikt heb in het "water halen en hout hakken"!

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #587 Gepost op: 20-07-2023 12:35 »
Wie het doodloze heeft gerealiseerd heeft geen enkele interesse in paddo's of andere psychedelica.  Het doodloze is er namelijk niet gevoelig voor, dat is onmogelijk.
Zeg is, jij die het doodloze gerealiseerd hebt, bedoel je nou dat jij niet gevoelig zou zijn voor de stof psilocybine die in paddo's zit als je mee met die monniken zou mediteren?  > https://www.didie.nl/effect-van-psychedelica-en-mediteren-bij-monniken/

Wat ik bedoel is dat het doodloze ongevoelig is voor de stof psilocybine of om het even welke stof dan ook.

Je artikel spreekt dan ook over ervaringen: De werkelijkheid is pure energie. Mijn trip was overweldigend maar zonder enige angst.

Het doodloze is géén energie.

Een andere deelneemster, een vrouw deze keer, heeft ook een bepaalde vorm van extase gevoeld

Extase, pure energie (prana) , ik ben er allemaal bekend mee.  Gewoon zonder drugs.   Maar het heeft niks met zelfkennis van doen, het heeft niks met het doodloze van doen en het heeft ook niks met 'God' (Waarheid) van doen.

Dus ja, als ik die rommel neem, dan krijg ik ook wel zo'n extatische ervaring.   Daar heb ik geen twijfel aan.    Als ik een half kratje bier zuip, dan is het ook ik die de dronkenschap ervaart.  Niks bijzonders.   In spirituele zin echter schiet je er niks mee op.   Ik heb wel eens wat verslagen van dergelijke 'psychonauten' gelezen en die denken echt dat bewustzijn 'energie' is.  Koekkoek.  Uiteindelijk hebben ze zelfs contact met aliens.  (Laat Mara/Marc het niet horen)

Wat ik zie is mensen die verveeld zijn en nieuwe ervaringen zoeken onder het mom van 'spiritualiteit'.  Daarom verbaasd het me niks dat mensen zoals Bodhiboom en Laurens er interesse in hebben.  Oude mannen die zich vervelen omdat hun zoektocht nooit wat heeft opgeleverd.

• Nieuwkomer
« Reactie #588 Gepost op: 20-07-2023 13:04 »

Euh, jij denkt dat ik wil vluchten, aan de de vreselijkheid van de realiteit wil ontsnappen?

Je intuïtie laat je in de steek.

paar weken geleden heeft een moeder haar kind vergeten in de auto.
waar kan ze naartoe ?
Het rare is, je wordt echt geen ander mens natuurlijk. Je blijft gewoon jezelf (Siebe)

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #589 Gepost op: 20-07-2023 13:12 »

waar kan ze naartoe ?
Euh, heb jij een half kratje bier gezopen soms?
Ik heb geen idee waar jij naartoe wilt.

• Nieuwkomer
« Reactie #590 Gepost op: 20-07-2023 13:31 »

waar kan ze naartoe ?
Euh, heb jij een half kratje bier gezopen soms?
Ik heb geen idee waar jij naartoe wilt.

Citaat
In een wagen die geparkeerd stond op de parking van het Saint-Joseph de Gilly-ziekenhuis in Charleroi is woensdagavond het levenloze lichaam van een kindje aangetroffen. Het slachtoffertje, een meisje van amper zes maanden oud, raakte oververhit nadat ze urenlang in de wagen was achtergebleven.

Een medewerkster van het ziekenhuis - een assistent of verpleegster - vergat haar kindje in de auto voor ze aan haar werkdag begon. De vrouw, die nog maar pas opnieuw aan de slag zou geweest zijn na haar moederschapsverlof, zou vergeten zijn haar baby naar het kinderdagverblijf van het ziekenhuis te brengen alvorens te gaan werken.
waar kan de moeder nu naartoe ?

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #591 Gepost op: 20-07-2023 13:39 »
Dus ja, als ik die rommel neem, dan krijg ik ook wel zo'n extatische ervaring.   Daar heb ik geen twijfel aan.    Als ik een half kratje bier zuip, dan is het ook ik die de dronkenschap ervaart.  Niks bijzonders.   In spirituele zin echter schiet je er niks mee op.
Volgens jou geeft een half kratje bier zuipen dezelfde "extatische" ervaring als psilocybine om meditatie te verdiepen zoals die monniken doen?

Ik heb wel eens wat verslagen van dergelijke 'psychonauten' gelezen en die denken echt dat bewustzijn 'energie' is.  Koekkoek.  Uiteindelijk hebben ze zelfs contact met aliens.  (Laat Mara/Marc het niet horen)
Ik weet niet welke verslagen je gelezen hebt, ik weet al wel lange tijd dat jij alles op één hoopt gooit en al eerder je "licht" ging opsteken op het drugsforum-nl, waar ik wegblijf want niets interessants vind aan die sensatiezoekers / zwevers met hun aliens verhalen.
Ik lees enkel ernstige autoriteiten / onderzoekers als psychiater Stanislav Grof (ook favoriet van Mara / Marc), William A. Richards en de Hollandse Zen-meester Andre van der Braak.
Feit dat jij hier 'psychonauten' en hun aliens aanhaalt bevestigd alweer jouw subjectieve gedachtekring en bevooroordeelde verbeeldingswereld.

Wat ik zie is mensen die verveeld zijn en nieuwe ervaringen zoeken onder het mom van 'spiritualiteit'.
Man, man, man toch... Ik wil niet in jouw plaats zijn. Gekweld worden door tinnitus / oorsuizen moet verschrikkelijk zijn!   ::)

Daarom verbaasd het me niks dat mensen zoals Bodhiboom en Laurens er interesse in hebben. Oude mannen die zich vervelen omdat hun zoektocht nooit wat heeft opgeleverd.
Bodhiboom en Laurens hebben geen tinnitus/ oorsuizen zoals jij. Zij leven dus niet in een erg subjectieve gedachtekring, zij zetten zichzelf niet gevangen in hun bevooroordeelde verbeeldingswereld, wat jij wel doet, vandaar beschouw ik hen, ja zelfs Laurens, een open onderzoekende geest hebbende, in tegenstelling tot jij, met je eeuwige: 'ik weet het toch best'.
Enfin, voor de serieuze onderzoekende mensen met open geesten, deze aanrader nog...
https://kro-ncrv.nl/programmas/de-boeddhistische-blik/wat-gebeurt-er-als-je-psychedelica-geeft-aan-monniken

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #592 Gepost op: 20-07-2023 13:42 »
Naar binnen. Lijden dwingt de mens naar binnen.

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
Re: Beleefdheid & YOU'RE DESTROYING MY DREAM (losing the moon)
« Reactie #593 Gepost op: 20-07-2023 14:14 »
Naar binnen. Lijden dwingt de mens naar binnen.
Zie ook onderstaande van Laurens' forum...
Citaat
3.

YOU'RE DESTROYING MY DREAM

(Note: The material in this chapter may be experienced as a radical departure from commonly held concepts. Please note that in no way is it meant to condone violence or any other specific behavior.)

Friend: I once interviewed a Jewish man who spent two years in Auschwitz--he's one of the few who lived to tell the tale. One day he was in a unit called "Canada." What they were doing was taking all the clothes and belongings from people as they were shipped to the gas chamber. And he survived because he was doing the work of the Nazis. At this point Auschwitz is coming to an end, the Allies are coming, so that particular day they decided just to burn the babies. So the Nazis made a little pit and a huge bonfire and as these young Jewish women are stepping off the train, the Nazi guards would tear the babies from them to throw them onto this huge bonfire. The person I interviewed said at that point he began to hate.

Katie: I hear from you that Nazis throw babies into the pit. There's nothing we can do with this short of finding understanding inside, within each of us ourselves. War continues to exist?that's what we do. But this is not something that's easy for people to understand. It takes an absolute love of God.

35

Is it "I love God," or is it "I love God sometimes when He's giving me the reality I want?" War is what is. It's Nature. It's what is sometimes. It's not personal. If Someone (God, "what is") pulls my baby from me?if that's what it takes, I'm there. Take the baby. Tear my baby from me. Throw it in the fire.
What does it take for me to get this thing? What does it take for me to understand that I am a lover of "what is, God?" My discomfort is my war with God. It's my war with reality the way it is, and not the "loss" of my baby. It's not as though I have a choice. The baby is me. You see, there are NO choices. What is, is. When you know that, it's over. And it's beyond full acceptance, it's the love of itself, the love of God. There is nothing terrible. Shall I say it again?
There is nothing terrible. There has never been anything terrible. There will never be anything terrible. But when we get to the baby thing, we're getting down to our sacred little concepts now. Let's do away with all of them, but not the part about MY baby. And its welfare, my welfare. Me, me, me, me in the name of the baby. I'm the one in hell. It's all about you're destroying my dream.

That's all. You take my baby from me, you're messing with the illusion of I'm the mommy, this is the baby, there's the daddy, we're going to raise it, happy-ever-after-in-the-future-fairy tale. But tearing the baby away?that's the higher. That's the higher, because it snatches your story from you and makes it apparent in your face?nothing's real short of reality. The baby's gone, and you are left with you and your thinking.
That's it. That's what is. That's love. That's absolutely UN- describable love. That you, God, would even give me that. Can you know that Hitler didn't bring more people to realization than Jesus? On your knees?God. God! God!

37

But our stories of reality keep us from the awareness of God is Everything. And God is Good. That's the purpose of the story. Until you have a way of meeting your thinking with understanding, it's hell and pure innocence. Hell is nothing more than mental confusion. Fight it and you only experience your own lack of awareness of love. You experience your own cruelty to yourself. And you experience cruelty to others by teaching that such childish illusions are true and real. We're not evolving?we're unevolving. You cannot do war with God?with Reality?and win.

Friend: God is Everything. God is sacred. Everything is sacred. So how could there ever be any evil?

Katie: There never has been evil and there never will be. Evil is simply a story about what's not. I mean it's got to be pretty powerful to keep you separate. Evil is a story of how you think nature should be and what goes on in it, and it keeps you in the illusion of fear and separation. It's got to be "My baby!" and "You!" It's got to be very dramatic to keep it going. Otherwise, there's only peace. Like who would you be without it? Peace. And grace. But I'll stick to the story of "Don't throw my baby in the fire." You see, I'll reorganize everything, get my baby, and THEN I'll have this love, this peace. But I have trashed the baby when I have trashed the Nazi.

Whether I like it or not. I'll get the whole world to validate that. And I have thrown the baby in the fire in the name of this one belief. So I Wonder why it never works. I'm holding the baby and I really don't care. Now I'm left with having to clutch him to my dying breath. It doesn't look like freedom to me. It's not just this ease of saying, "Throw the baby into the fire." I am the baby going into the pit. I am the one throwing the baby in the pit, and I am the mother from whose arms the child was pulled.

bron: http://88.159.182.142/waarheidvinding/showthread.php?t=1378&highlight=losing+moon
Met dank aan Laurens.  :-*

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #594 Gepost op: 20-07-2023 14:18 »
DIALOGEN OP BASIS VAN NON DUALITEIT EN VOLGENS DE UITGEVER NIET VOOR IEDEREEN GESCHIKT MET NAME HET LEZEN VAN HOOFDSTUK 3 WORDT STERK ONTRADEN TE LEZEN OMDAT HET NOGAL CONFRONTEREND IS

Kijk maar uit met Byron Katie.  Dat is niet geschikt voor iedereen.  Nu wordt ik natuurlijk wel nieuwsgierig naar hoofdstuk 3 (wat waarschijnlijk ook de bedoeling is)

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #595 Gepost op: 20-07-2023 14:21 »
Citaat
DIALOGEN OP BASIS VAN NON DUALITEIT EN VOLGENS DE UITGEVER NIET VOOR IEDEREEN GESCHIKT MET NAME HET LEZEN VAN HOOFDSTUK 3 WORDT STERK ONTRADEN TE LEZEN OMDAT HET NOGAL CONFRONTEREND IS.

Renoir / Laurens.
4 november 2012

http://88.159.182.142/waarheidvinding/showpost.php?p=41684&postcount=2
Oeps, en ik citeerde net hoofdstuk 3 aan forumlid Gouden dinges.  ::)

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #596 Gepost op: 20-07-2023 14:24 »
Citaat
DIALOGEN OP BASIS VAN NON DUALITEIT EN VOLGENS DE UITGEVER NIET VOOR IEDEREEN GESCHIKT MET NAME HET LEZEN VAN HOOFDSTUK 3 WORDT STERK ONTRADEN TE LEZEN OMDAT HET NOGAL CONFRONTEREND IS.

Renoir / Laurens.
4 november 2012

http://88.159.182.142/waarheidvinding/showpost.php?p=41684&postcount=2
Oeps, en ik citeerde net hoofdstuk 3 aan forumlid Gouden dinges.  ::)

Er stond weinig schokkends in, een passage over Auschwitz en de gruwelijkheden welke daar begaan zijn.  En Katie beweert dat er nooit kwaad heeft bestaan.  Dat mens spoort niet.  Maar dat wist ik al.

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #597 Gepost op: 20-07-2023 14:27 »
Ik ga ook een boek schrijven "Losing the loser".  Hoe noem je een mannelijke 'money bitch' in het Engels, Boni?   Want ik ga natuurlijk wel in de Arena of de Ziggo Dome staan te kakelen voor veel te veel geld.

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #598 Gepost op: 20-07-2023 14:38 »
Er stond weinig schokkends in, een passage over Auschwitz en de gruwelijkheden welke daar begaan zijn.
Geeuw, geeuw...
Wanneer jij helemaal eerlijk met je diepste Zelf gaat worden is nog niet voor dit leven.
Er staat heel wat meer in dat hoofdstuk voor wie er aan toe is en zijn bevooroordeelde bril kan afzetten.

En Katie beweert dat er nooit kwaad heeft bestaan.  Dat mens spoort niet.  Maar dat wist ik al.
;D ;D ;D
Hieronder de mening van habbuthabnot (met zijn Migraine aanvallen)...
Citaat
Citaat
Doe je dat met alles zo, even doornemen, meten aan je maat en dan verwerpen?
Vandaag heb ik m'n tijd besteed aan research.
Ik heb een aantal vrienden en oud collega's gevraagd of zij me van achtergrond informatie konden voorzien mbt de persoon Byron Katie en haar franchise organisatie.
In de loop van de avond en nu verder de nacht in komen de reacties uit met name de VS een voor een binnen.

Byron Katie......geen katje om zonder handschoenen aan te pakken!
Op dit moment en voor zover we het kunnen overzien lopen er ten minste 16 law suits tegen de franchise organisatie en tenminste drie tegen Katie persoonlijk. De aanklachten betreffen oa fraude, misleiding, bedreiging en oplichting. Mijn informanten hebben een samenvatting gemaakt van de aanklachten en die komen er voor het grootste deel op neer dat Katie een business model hanteert dat slechts een criteria bevat en dat is:
kan een kandidaat franchise-nemer de entry fee betalen!!

De entry fee voor de franchise bedraagt op dit moment in de VS $ 50.000...!!
Katie besteedt een flink deel van haar inkomen uit het patenteren en beschermen van 'haar intellectual property' 

Avonturiers die het op eigen houtje proberen en zich op enigerlei wijze bedienen van het Katie-idioom worden met harde hand aangepakt door een leger advokaten en het haar ondersteunende reclame-marketingbureau.

Onbevestigde berichten maken zelfs melding van zgn. action teams (knokploegen) die worden ingezet om vrije verkondigers van het Katie evangelie te intimideren en te bedreigen.

Deze verzilverde zaadcontainer leeft met een legertje body guards om zich heen omdat de dreigementen niet van de lucht zijn, met name uit de hoek van licentienemers die failliet zijn gegaan na het afdragen van de $ 50.000 fee waarna de beloofde resultaten uitbleven.

Echt een gezellig vrouwtje dus, waar je zeker je toevlucht bij moet nemen als het om indringende levensvragen gaat.......

Er worden me ook allerlei quotes aangereikt waarvan ik de bron en de authenticiteit niet kan bevestigen.
Ze geven echter wel een aardig beeld, dat hetgeen mijn vrienden hebben gevonden onderschrijft:

Its truly unbelievable how Byron Katie International is franchising out all of this stuff to anyone with a pulse.
Its interesting how many so-called Life Coaches will just grab onto whatever is popular.
One has to wonder how the business end of it works, do they just pay Byron Katie upfront for all that "training" or do they have to pay a franchise fee too?

When Byron Katie says..."the Work is freely given"...that is really amusing. Or when one of those who promote her say, everything you need to know about The Work is free...its truly absurd.
It is literally like saying the worms at the end of the fish-hook are free for the fishes. The 4 Questions part of the work, is really just the worm on the end of the hook, its the bait.
Then once that kicks in, people move into more "coaching" and the 9-Day LGAT School, 100 Day Training, then they get all these techniques used on them, and then they start handing over $50,000.

But this idea of online or over the phone "Life Coaching" with a stranger is beyond silly. The joke about Life Coaching when it started, it is that the only business expense is a phone. So you have thousands of people running those things out of their basement, to try to make some money on the side.
And there are also more sophisticated Life Coaches, who are advanced at subtle sales methods, and are able to hook people into all sorts of things, some even have complex trick contracts.
Bottom line, online and over the phone Life Coaches, including Byron Katie Coaches, are a waste of money at best, and can even be quite harmful.

Met name de laatste alinea is de moeite waard, waarin het zgn on-line of telefonisch onderricht aan de kaak wordt gesteld.
Wonderbaarlijk en hilarisch dat mensen daarvoor vallen.

Alsjeblieft beste forumgenoten, laat je niets voorliegen!
Gehaaide leugenaars die een mierzoete belofte verkopen onder vals voorwendselen, dat is waar we hier mee te maken hebben.
Professionele oplichters!

Hab
8 nov. 2015
Wat een hilarische bende was dat toch op Laurens' forum!
Iedereen maar vechten voor zijn eigen gelijk!  ;D

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #599 Gepost op: 20-07-2023 14:41 »

Wanneer jij helemaal eerlijk met je diepste Zelf gaat worden is nog niet voor dit leven.
Er staat heel wat meer in dat hoofdstuk voor wie er aan toe is en zijn bevooroordeelde bril kan afzetten.

Ik ging maar even snel diagonaal door die BK flauwekul heen, dat mens is een oplichter.   Habbuthabnot heeft dat door de jaren heen uitstekend verwoord.  Alleen sukkels trappen er in.