Auteur Topic: BDSM !!!!!  (gelezen 329 keer)

Offline bolletje

• Sangha Nieuweling
  • Gevestigde Sangha
  • Freedom can not be granted. It must be taken
BDSM !!!!!
« Gepost op: 26-09-2020 13:20 »

Wat vind het boeddhisme van BDSM ?

Sado masochisme ?

Is dat niet hét epicentrum van de samsara ? En desire en anger en lust en pride ineen. In een soort super cocktail.

Je bolletje doet zelf geen BDSM. Een vriendin van mij wel. Kinky vriendinnen, heeft die knul toch !

Deze heer is een incarnatie van Mara . Wat een kinky filmpje, mensen ! Die vriendin van je bolletje, stuurde dit naar me

https://www.youtube.com/watch?time_continue=143&v=qmmtCqoA4_k&feature=emb_title

Ik sta er weer boven. Het heeft me nooit zo aangetrokken, weetje. Ik ben veel te vanille daarvoor. Sowieso seks. Ik sta er dan weer boven. Bij mij is alles platonisch

De Boeddha deed zelf ook nooit BDSM. Niet zo zijn ding. Zie je de Boeddha al in een leren tuigje ? Nee, ik niet ! De heer droeg comfortabel katoen en was niet gediend van dit soort fratsen !

Ik ben er niet tegen voor. Bolletje is voor alles. Verboden te verbieden

Offline Bodhiboom

• Eerwaarde
Re: BDSM !!!!!
« Reactie #1 Gepost op: 26-09-2020 17:21 »
Ach ja, het is allemaal spelen, de uiterlijke vorm doet geen kwaad zolang het met wederzijdse toestemming in zijn werk gaat. Het doet mij niet zoveel.

De innerlijke vorm, het machtspelletje, vind ik meer kwalijk. Mensen kunnen erin verstrikt raken, aan verslaafd raken, en dan accepteer je weer een vorm van conditionering en raak je een beetje vrijheid kwijt.
“Do not try to become anything. Do not make yourself into anything. Do not be a meditator. Do not become enlightened. When you sit, let it be. When you walk, let it be. Grasp at nothing. Resist nothing.”
— Ajahn Chah

Offline bolletje

• Sangha Nieuweling
  • Gevestigde Sangha
« Reactie #2 Gepost op: 29-09-2020 14:17 »
Ik snap je punt

Het is een machtsspel. Maar waar loopt het spel over in de realiteit ? Waar ligt die grens ?

Ik ben nergens tegen en overal voor, weetje.

Als het op basis van consent is

Offline Bodhiboom

• Eerwaarde
« Reactie #3 Gepost op: 29-09-2020 17:05 »
Het is een machtsspel. Maar waar loopt het spel over in de realiteit ? Waar ligt die grens ?

Ik heb wel eens een afspraakje gehad met een mooie nette jongedame die zei erg opgewonden te raken in gespeelde scenario’s van verkrachting. Ik ben daar verder maar niet op in gegaan, vooral toen zij aanstuurde op een ontmoeting in de toiletten, het leek mij iets te riskant. Mijn punt is, er zijn allerlei mensen met verschillende hang ups.

Maar mensen die geïnteresseerd zijn in die machtsspelletjes die kunnen ook een criminele kant op neigen en gaan denken aan chantage of het verwerven van echte macht. En dat lijkt mij nou helemaal niks, om met dat soort volk om te gaan.
“Do not try to become anything. Do not make yourself into anything. Do not be a meditator. Do not become enlightened. When you sit, let it be. When you walk, let it be. Grasp at nothing. Resist nothing.”
— Ajahn Chah

Offline bolletje

• Sangha Nieuweling
  • Gevestigde Sangha
« Reactie #4 Gepost op: 30-09-2020 00:09 »
De vraag lijkt me meer

wanneer is het echte macht en wanneer nep macht ? Wanneer is het verkrachting en wanneer nep verkrachting en waar ligt de lijn ? Moet je die lijn wel willen opzoeken ?

Laatste berichten

[Het gewone leven] Re: Mee ting by Buddha Amitabha Vandaag om 18:34
[Filosofie , Metafysica, multi- en interreligieuze dialoog] Re: Wat is bewustzijn by Dorje Vandaag om 17:16
[Het gewone leven] Re: Mee ting by bolletje Vandaag om 15:02
[Filosofie , Metafysica, multi- en interreligieuze dialoog] Re: Wat is bewustzijn by one but not the same Vandaag om 12:57
[Filosofie , Metafysica, multi- en interreligieuze dialoog] Re: Wat is bewustzijn by Bodhiboom Gisteren om 19:21