Auteur Topic: Boeddhisme voor jongeren  (gelezen 3510 keer)

Bodhigirl

• Gast
Boeddhisme voor jongeren
« Gepost op: 19-05-2008 13:56 »
Ik heb al een en andere gelezen over het Boeddhisme, maar wat mij opvalt is dat er overal zware uitleg wordt gegeven over verschillende stromingen binne het Boeddhisme ( nou ben ik wel erg in geinteresseerd, dus ik kom er wel doorheen ). Maar ik kan me wel voorstellen dat veel jongeren iets zoeken wat hun aanspreekt. Een paar dagen geleden ben ik een website gevonden www.bodhitv.nl en dat is precies wat ik zocht. Echte aanrader dus. De website wordt onderhouden door jongeren die iets met het Boeddhisme hebben en net als ik opzoek zijn. Er staan veel ontzettend interessante artikelen en leuke filmpjes op. Ik ben erg benieuwd naar wat jullie er van vinden :)

groetjes, M.

Offline Viriya

• Sangha lid
  • Zoek!
    • Toegang tot Inzicht (De verzamel site van Boeddhistische Geschriften)
Re: Boeddhisme voor jongeren
« Reactie #1 Gepost op: 21-05-2008 22:29 »
Hey Bodhigirl,

Ik heb er ook nog eens een stukje overin gestuurd. Het is leuk initiatief en het is wel leuk dat er een heel lage drempel is om eraan mee te helpen hoewel ze toch door de redactie kwaliteit kunnen behouden!

Met Metta,
Django
http://www.toegangtotinzicht.nl
 De Verzamelsite van Alle Nederlandse Boeddhistische Geschriften

Offline marcel

• Eerwaarde
  • een goed voorbeeld is van onschatbare waarde
« Reactie #2 Gepost op: 09-02-2021 09:43 »
Ik heb al een en andere gelezen over het Boeddhisme, maar wat mij opvalt is dat er overal zware uitleg wordt gegeven over verschillende stromingen binne het Boeddhisme ( nou ben ik wel erg in geinteresseerd, dus ik kom er wel doorheen ). Maar ik kan me wel voorstellen dat veel jongeren iets zoeken wat hun aanspreekt. Een paar dagen geleden ben ik een website gevonden www.bodhitv.nl en dat is precies wat ik zocht. Echte aanrader dus. De website wordt onderhouden door jongeren die iets met het Boeddhisme hebben en net als ik opzoek zijn. Er staan veel ontzettend interessante artikelen en leuke filmpjes op. Ik ben erg benieuwd naar wat jullie er van vinden :)

groetjes, M.

Beetje laat, maar link werkt nog steeds.
Interessant initiatief
inner peace and love
is the only revolution

Offline marcel

• Eerwaarde
  • een goed voorbeeld is van onschatbare waarde
« Reactie #3 Gepost op: 09-02-2021 17:34 »
inner peace and love
is the only revolution

Offline bolletje

• Sangha Nieuweling
  • Gevestigde Sangha
  • Freedom can not be granted. It must be taken
« Reactie #4 Gepost op: 16-02-2021 22:14 »
Jongeren zijn klootzakken !!

Nee, grapje

Nee, maar. Is de wikipedia over boeddhisme  niet toegankelijk, voor jongeren ? Beknopt, etc

ik zat als jongeren veel op wikipedia

en nog steeds wel.

Offline Bodhiboom

• Eerwaarde
« Reactie #5 Gepost op: 17-02-2021 02:56 »
Dat klopt, wikipedia is een goede eerste stop voor veel dingen. Maar ik vond dat het wat het boeddhisme betreft erg conservatief is, erg droog. Ik had meer aan de YouTube video’s van Thich Nhat Hanh dan de artikelen op Wikipedia, eerlijk gezegd.
“Do not try to become anything. Do not make yourself into anything. Do not be a meditator. Do not become enlightened. When you sit, let it be. When you walk, let it be. Grasp at nothing. Resist nothing.”
— Ajahn Chah

Laatste berichten

[Het gewone leven] Re: Mee ting by Buddha Amitabha Vandaag om 18:34
[Filosofie , Metafysica, multi- en interreligieuze dialoog] Re: Wat is bewustzijn by Dorje Vandaag om 17:16
[Het gewone leven] Re: Mee ting by bolletje Vandaag om 15:02
[Filosofie , Metafysica, multi- en interreligieuze dialoog] Re: Wat is bewustzijn by one but not the same Vandaag om 12:57
[Filosofie , Metafysica, multi- en interreligieuze dialoog] Re: Wat is bewustzijn by Bodhiboom Gisteren om 19:21