Auteur Topic: We zeggen dat 'we er zijn'  (gelezen 28350 keer)

Offline I'm a loser

• aanvraag voor lidmaatschap
  • Nieuwkomer
  • *
Re: We zeggen dat 'we er zijn'
« Reactie #250 Gepost op: 30-09-2023 12:35 »
De vergissing is dat 'dat' wat zuiver is en vrij van gedachten en voorstellingen niet te ervaren is.  Men noemt het ook wel het doodloze, Guido.   Het is het kennen van het kennen zelf.    Radicaal onthecht van alle beelden en ervaringen blijft het ervaren van het kennen over.  Dan is het niet subtiel meer.

Ik geloof daar ook in. Ik denk ook dat het wel handig kan zijn om verschillende soorten kennen te onderscheiden. Het kennen van geur bewustzijn is het kennen van een geur, oftewel, iets ruiken. Zo is er ook het bewustworden van geluid, vorm/kleur, tactiele sensaties etc. Maar dat soort kennen van bewustzijn is ook al weer anders dan het kennen van intelligentie, gnosis, innerlijk licht, heldere aanwezigheid.

De verschillende soorten van kennen hebben iets gemeenschappelijks, het gaat altijd over het kennen van iets anders dan het kennen zelf.     Meestal gaat het om zintuigelijk kennen: ik zie iets, ik voel iets, ik ruik iets, ik hoor iets.

Het kennen van de leegte zelf is tevens het kennen van het kennen.    Maar dan wordt ook gekend wat de leegte te kennen geeft.  Het niet-zintuigelijke kennen.   Dan openbaart Waarheid (Mag ook God genoemd worden) zich.   God geeft dan 'iets' te kennen.   Of: de leegte geeft 'iets' te kennen.   Zodoende kun je zelf nooit God zijn.
Beter in de forumgevangenis dan in de egogevangenis.....(lol).....

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #251 Gepost op: 30-09-2023 12:37 »

In deze weergave maak je het doodloze anderzijds afhankelijk van de mens die in de tijd leeft, omdat je het doodloze 'zelf' nog identificeert met de abstractie van 'kennen/'weten 'dat' te zijn. Dat is prima, en vertegenwoordigt een fundamentele kláárheid. Maar pas als die identificatie niet langer opspeelt kunnen we spreken van wezenlijke realisatie.

Het doodloze is per definitie zonder identificatie.    Dan kan dat ook niet opspelen.

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #252 Gepost op: 30-09-2023 12:42 »

Het waarnemen en het waargenomene zijn een en het zelfde voor de subjectieve beleving, dus daar klopt het, maar er is NIKS! om waar te nemen, en wat waargenomen wordt, is 'niets..

Het gewaarzijn van het doodloze en het waarnemen van het  waargenomene doet zich tegelijkertijd voor.   Anders gezegd: het is niet een en het zelfde voor de subjectieve beleving.

En wat nemen we waar?  Altijd 'de wereld'.  (Die volgens Laurens niet bestaat)

Terzijde: dat 'altijd' is alleen geldig voor de onwetende mens.   De onwetende mens is per definitie gericht op 'de wereld'.

Offline Vrij

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #253 Gepost op: 30-09-2023 13:48 »
Wederom mis je het punt, en ik wil je echt niet dwars zitten Siebe.
Ik ben geen leraar, geen guru, geen gids, geen 'weter, geen 'kenner etc, we communiseren.. that's all.

Ik kijk er zo naar Vrij: wat jij lang geleden hebt meegemaakt en foutief over praat als 'wezenlijke realisatie',  heeft aan einde gemaakt aan je spirituele ontwikkeling, aan je leerlingschap, aan de wens je verder te ontwikkelen en verder te bevrijden. Dat is naar mijn inschatting het netto effect er van geweest. Ik zie dat niet als iets positiefs.
Ik vermoed dat Steve je hier ook wel op gewezen heeft.

Het komt er eigenlijk op neer dat wat eigenlijk de start zou moeten zijn van jouw spirituele ontwikkeling en verdere bevrijding, bij jou het einde er van is geworden.

Jij hebt het Pad van Zien bereikt, geweldig, maar bent dat helaas wezenlijke realisatie gaan noemen.
Dat hele woord zegt het al...je bent klaar, af, de taak is volbracht. Uitgeleerd, uitontwikkeld, wezenlijke realisatie.

Dit is je denkfout. Het is juist de start. Nu is de taak om wat je hebt gezien te integreren in je dagelijks functioneren.

Dan ga je tegenkomen wat echte realisatie is.
Je zult vast tegenkomen dat in je dagelijks functioneren helemaal niet vol te houden is dat er 'niets' is. Dat je alles toch heel anders beleeft.
Dat er eigenlijk nog altijd een mismatch is tussen wat je hebt gezien en hoe je echt dagelijks functioneert.
Dit komt omdat het het Pad van Zien niet het einde is van de kracht van onwetendheid in jezelf. Het heft dat beslist niet meteen op.

Sorry maar jouw idee van wezenlijke realisatie is door je zelf verzonnen en is een verkeerd idee van wat realisatie is.
Jij verwart wezenlijke realisatie met het Pad van Zien.
Die fout blokkeert je ontwikkeling en leidt tot niks.

Het Pad van Zien is niet het einde Vrij.

Het is net andersom Siebe.
'Jouw' beleving van mijn quote vertaald dat in een verklaring die subjectief voor jou enigszins te verteren is. Voor mij is direct zichtbaar dat jouw respons weergeeft hoe jij hier zelf in staat. (Wat niet meer verwonderlijk is, gezien al je responsen de afgelopen maanden.) Wezenlijke realisatie heeft niets met 'zien te maken noch met gewaarzijn noch met waarnemen..
De subjectieve realisatie (Waar we het hier over hebben, net als Boeddha, Jesus, Krishnamurti, Osho, etc etc) gaat juist over 'zien, 'kennen, 'weten, 'gewaarzijn, 'waarnemen. 'ervaren, 'beleven.. en kunnen die vertaalde perspectieven leerzaam zijn. Wezenlijke realisatie geeft eenvoudig het contrast aan waar al die beschrijvingen, loftuitingen, verklaring/vertaling de plank raak slaan, maar de spijker missen.

Ik heb het al vaker weergegeven, bij wezenlijke realisatie
implodeert de totale bestaanswerkelijkheid met alles erop en eraan.. inclusief het doodloze! Er blijft NIKS! over.
De ontmanteling van het doodloze is niet iets wat 'gedaan kan worden of zijn, die ontmanteling van wat oorzakelijk is aan alle 'werkelijkheden' gebeurd of gebeurd niet. Daarom noem ik het wezenlijke realisatie, daar kan niets van het wezenlijke bij, in tegenstelling tot het doodloze wat realiseerbaar is voor het wezenlijke..

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #254 Gepost op: 30-09-2023 14:40 »
Het doodloze kan niet imploderen.  Iets wat al 'niets' is kan niet nog meer 'niets' of 'niks' worden.   Veranderlijk 'niets' bestaat niet.

Offline Bodhiboem

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #255 Gepost op: 30-09-2023 15:03 »
Vrij, het klinkt alsof jij met argumenten wilt bewijzen dat jouw ‘wezenlijke realisatie’ beter is dan iemand anders ‘doodloze realisatie’… dat is toch van den zotte? Het lijkt mij onmogelijk om zoiets op een redelijke manier te beargumenteren.
“The man of knowledge gains something new every day, the Man of Tao lets something go every day.” — Lao Tzu

Offline Vrij

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #256 Gepost op: 30-09-2023 17:27 »
Het doodloze kan niet imploderen.  Iets wat al 'niets' is kan niet nog meer 'niets' of 'niks' worden.   Veranderlijk 'niets' bestaat niet.

Je zegt het zelf vaak, het doodloze is geen ervaring  het is een 'kennen/'weten zonder enige subjectieve connotatie.  'Dat' 'weten/'kennen is eenvoudig een vorm/tijd/ruimte/locatieloze.. middelaar. (En dan laat ik jouw 'getuige' argumentatie even buiten beschouwing.)
Het 'leeg zijn van de middelaar  vertegenwoordigt een 'volheid' die verdwijnt bij wezenlijke realisatie. De boel implodeert.. en tegelijkertijd gebeurd er feitelijk NIKS!  (Ga er maar aan staan.. ;))

Offline Vrij

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #257 Gepost op: 30-09-2023 17:33 »
Vrij, het klinkt alsof jij met argumenten wilt bewijzen dat jouw ‘wezenlijke realisatie’ beter is dan iemand anders ‘doodloze realisatie’… dat is toch van den zotte? Het lijkt mij onmogelijk om zoiets op een redelijke manier te beargumenteren.

Dat komt omdat jij je nog sterk vereenzelvigd met de ogenschijnlijke 'werkelijkheid' van begrippen en perspectieven. Met rede heeft deze communicatie weinig uit te staan..

Offline lang kwaat

• zo blij
  • Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #258 Gepost op: 30-09-2023 20:24 »
'Jouw' beleving van mijn quote vertaald dat in een verklaring die subjectief voor jou enigszins te verteren is. Voor mij is direct zichtbaar dat jouw respons weergeeft hoe jij hier zelf in staat. (Wat niet meer verwonderlijk is, gezien al je responsen de afgelopen maanden.) Wezenlijke realisatie heeft niets met 'zien te maken noch met gewaarzijn noch met waarnemen..
De subjectieve realisatie (Waar we het hier over hebben, net als Boeddha, Jesus, Krishnamurti, Osho, etc etc) gaat juist over 'zien, 'kennen, 'weten, 'gewaarzijn, 'waarnemen. 'ervaren, 'beleven.. en kunnen die vertaalde perspectieven leerzaam zijn. Wezenlijke realisatie geeft eenvoudig het contrast aan waar al die beschrijvingen, loftuitingen, verklaring/vertaling de plank raak slaan, maar de spijker missen.

je kunt toch wel eens gewoon zeggen...Siebje, je hebt gelijk...ik ben geen leerling meer, ik ben gerealiseerd, ik voel geen behoefte me verder te ontwikkelen en bevrijden spiritueel.

implodeert de totale bestaanswerkelijkheid met alles erop en eraan.. inclusief het doodloze! Er blijft NIKS! over.

Hoe kun je nou weten dat er NIKS over blijft als er echt NIKS overblijft om dat vast te stellen of te zien?

Het feit dat je er nog bent bewijst denk ik wel dat er nog wat overblijft ook.

Slimme siebje he

Offline lang kwaat

• zo blij
  • Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #259 Gepost op: 30-09-2023 20:32 »
De vergissing is dat 'dat' wat zuiver is en vrij van gedachten en voorstellingen niet te ervaren is.  Men noemt het ook wel het doodloze, Guido.   Het is het kennen van het kennen zelf.    Radicaal onthecht van alle beelden en ervaringen blijft het ervaren van het kennen over.  Dan is het niet subtiel meer.

Ik geloof daar ook in. Ik denk ook dat het wel handig kan zijn om verschillende soorten kennen te onderscheiden. Het kennen van geur bewustzijn is het kennen van een geur, oftewel, iets ruiken. Zo is er ook het bewustworden van geluid, vorm/kleur, tactiele sensaties etc. Maar dat soort kennen van bewustzijn is ook al weer anders dan het kennen van intelligentie, gnosis, innerlijk licht, heldere aanwezigheid.

De verschillende soorten van kennen hebben iets gemeenschappelijks, het gaat altijd over het kennen van iets anders dan het kennen zelf.     Meestal gaat het om zintuigelijk kennen: ik zie iets, ik voel iets, ik ruik iets, ik hoor iets.

Het kennen van de leegte zelf is tevens het kennen van het kennen.   

Hier geloof ik ook graag in

Offline Vrij

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #260 Gepost op: 30-09-2023 22:24 »

je kunt toch wel eens gewoon zeggen...Siebje, je hebt gelijk...ik ben geen leerling meer, ik ben gerealiseerd, ik voel geen behoefte me verder te ontwikkelen en bevrijden spiritueel.

Hoe kun je nou weten dat er NIKS over blijft als er echt NIKS overblijft om dat vast te stellen of te zien?

Het feit dat je er nog bent bewijst denk ik wel dat er nog wat overblijft ook.

Slimme siebje he

Om te ontwikkelen hoef je niets te doen, en spirituele bevrijding is een illusie.

Dat er NIKS! overblijft is voor jou een vraag.. voor mij niet.

Maar i'm a loser kan je een eind op weg helpen om ig het doodloze beter in het snotje te krijgen..
 ;)
 :)

Offline Bodhiboem

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #261 Gepost op: 01-10-2023 08:30 »

Dat komt omdat jij je nog sterk vereenzelvigd met de ogenschijnlijke 'werkelijkheid' van begrippen en perspectieven. Met rede heeft deze communicatie weinig uit te staan..

Tja Osho had het ook met Jiddu Krishnamurti aan de stok, mensen die argumenteren over wiens verlichting beter is is niks nieuws. Toch lijkt het mij zinloos.
“The man of knowledge gains something new every day, the Man of Tao lets something go every day.” — Lao Tzu

Offline lang kwaat

• zo blij
  • Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #262 Gepost op: 01-10-2023 11:39 »
Om te ontwikkelen hoef je niets te doen, en spirituele bevrijding is een illusie.

Maar i'm a loser kan je een eind op weg helpen om ig het doodloze beter in het snotje te krijgen..
 ;)

Ik hou het er op dat je iets bijzonders hebt meegemaakt Vrij.

Je bent hier vervolgens cerebraal mee aan de haal gegaan. Een mens wil het toch verklaren, in een systeem zetten.
Hierbij ben je, onvermijdelijk, in de greep geraakt van je emoties, wensen, VOORAL idealen, verlangens, inclinaties, aan beperkingen onderhevige persoonlijke begripsvermogen.
Dit geeft kleur aan alles wat je zegt en verklaart.

Je hebt zelf weliswaar het idee dat je alles slechts op een soort objectieve wijze verslaat, ongekleurd. Dat is niet zo volgens mij.
Je zit er juist heel emotioneel in vind ik. Er speelt bij jou veel meer dan alleen maar verklaren wat je hebt meegemaakt.
Je hebt een hele agenda. Dat zie ik echt wel. Kun je hier nog eerlijk en oprecht over zijn?

Wat verdedig je nu eigenlijk echt? Wat verdedig jij nou echt Vrij?

Eigenlijk ligt het vreselijk simpel allemaal, volgens mij.
Een fan van een voetbalclub heeft een tegenstander nodig om lekker te keer te kunnen gaan. Dan voelt ie zich goed en levend. Het is een stukje drift management.
Hoe mensen elkaar hier treffen werkt precies zo.
Het lijkt diep maar eigenlijk is het allemaal leeg en heel primitief wat we doen. Het is niks meer dan drift-management.

Gezellig

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
Re: We zeggen dat 'we er zijn' & niets nieuws onder de zon.
« Reactie #263 Gepost op: 01-10-2023 13:26 »
Niets nieuws onder de zon.

Dat is allemaal al verteld en geschreven door verschillende spirituele waaronder Jed McKenna...

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
Re: We zeggen dat 'we er zijn' & de absurditeit van spirituele meesters!
« Reactie #264 Gepost op: 01-10-2023 13:35 »
Tja Osho had het ook met Jiddu Krishnamurti aan de stok, mensen die argumenteren over wiens verlichting beter is is niks nieuws. Toch lijkt het mij zinloos.
Ha, spirituele meesters, wat zijn ze een absurditeit!  ;D

Citaat

“Een spirituele meester is een absurditeit, net als alles trouwens.
Hij is een instrument dat dient om menselijke wezens tot verlichting te brengen of hen te laten ontwaken uit een toestand die absurd en onnodig is. De taak van een spirituele meester is net zo absurd als wat dan ook wat anderen doen, zie je.
Daarom is er gevoel voor humor bij nodig, of een verlichte zienswijze."

Da Avabhasa

Fragment uit “spiritueel incorrecte verlichting / Jed McKenna.

Offline lang kwaat

• zo blij
  • Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #265 Gepost op: 01-10-2023 20:13 »

Dat is je geloof sprong want weten dat er niks overblijft is onmogelijk.

Je bent er nog altijd Vrij en dat is een duidelijke aanwijzing dat er niet Niks was want hoe kun je er nog zijn als er Niks zou zijn overgebleven?

Je maakt geloofssprongen. Je hebt ook geen antwoord op wat ik je vraag.

Offline Bodhiboem

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
Re: We zeggen dat 'we er zijn' & niets nieuws onder de zon.
« Reactie #266 Gepost op: 01-10-2023 20:54 »
Dat is allemaal al verteld en geschreven door verschillende spirituele waaronder Jed McKenna...

Jed McKenna, ja. Ik heb Spirituele Verlichting: Het zal je maar gebeuren, en een stuk van Spiritueel Incorrecte Verlichting gelezen, en toen begon het mij steeds meer te dagen dat hij eigenlijk heel weinig te vertellen heeft, er zit niet veel waarheid in die boeken.

Ik vond U.G. een stuk beter.

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
Re: We zeggen dat 'we er zijn' & complotdenker David Icke
« Reactie #267 Gepost op: 02-10-2023 05:34 »

Jed McKenna, ja. Ik heb Spirituele Verlichting: Het zal je maar gebeuren, en een stuk van Spiritueel Incorrecte Verlichting gelezen, en toen begon het mij steeds meer te dagen dat hij eigenlijk heel weinig te vertellen heeft, er zit niet veel waarheid in die boeken.
Ik heb zijn boeken nooit gelezen, alleen maar wat in gegrasduind.
Heb ze  ergens gedownload zonder ervoor te hoeven betalen.
Ik lees net op internet dat hij wereldwijd meer dan een miljoen boeken verkocht heeft.
Tsja, dat is niets zeggend over de kwaliteit of waarheid in die boeken misschien,  maar toch al wel een succes te noemen. Dus zo leeg en geen waarheid bevattend zullen ze dan toch niet voor die kopers zijn.

Is allemaal een kwestie van voorkeuren, smaak en persoonlijkheidskenmerken.
Ik had de laatste dagen een discussie met een liefhebber van David Icke, dewelke ik een complotdenker vind zijn die niets dan onzin verkoopt.
Stof heeft die Icke wel doen opwaaien vorig jaar, want de toegang ontzegd tot het hele Schengengebied van 26 Europese landen. Zie o.a. artikel >  Wie is complotdenker David Icke? 'Coronaperiode heeft hem echt vleugels gegeven'

Offline Vrij

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #268 Gepost op: 02-10-2023 07:52 »
Je bent hier vervolgens cerebraal mee aan de haal gegaan. Een mens wil het toch verklaren, in een systeem zetten.
Hierbij ben je, onvermijdelijk, in de greep geraakt van je emoties, wensen, VOORAL idealen, verlangens, inclinaties, aan beperkingen onderhevige persoonlijke begripsvermogen.

Je hebt zelf weliswaar het idee dat je alles slechts op een soort objectieve wijze verslaat, ongekleurd. Dat is niet zo volgens mij.
Je zit er juist heel emotioneel in vind ik. Er speelt bij jou veel meer dan alleen maar verklaren wat je hebt meegemaakt.
Je hebt een hele agenda. Dat zie ik echt wel. Kun je hier nog eerlijk en oprecht over zijn?

Hiermee vertel je voornamelijk hoe jij erin zit, Siebe.

Wat verdedig je nu eigenlijk echt? Wat verdedig jij nou echt Vrij?

..

Het lijkt diep maar eigenlijk is het allemaal leeg en heel primitief wat we doen. Het is niks meer dan drift-management.

Subjectieve drift-management..
Zo is dat.

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #269 Gepost op: 02-10-2023 09:21 »
https://www.nrc.nl/nieuws/2023/10/01/armeniers-in-nederland-kijken-angstig-en-boos-naar-situatie-in-nagorno-karabach-je-voelt-je-zo-machteloos-zo-ver-bij-hen-vandaan-a4175898

Ik kan hierover niet meer nadenken zonder woedend te worden.

Dit artikel geeft goed aan hoe identificatie werkt.   Mensen laten zich leiden door emoties.  Natuurlijk is het wreed wat er gebeurd in Nagorno-Karabach , maar wat veranderd er aan de kwestie door 'woedend' te zijn?  Armine Stepanyan geeft goed weer hoe onze emotionele wereld een samenhang kent met het 'nadenken'.   Door zijn Armeense bril kan hij niet 'helder zien'.    Alleen met een leeg gemoed krijgt de mens een heldere blik.

Offline Vrij

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #270 Gepost op: 02-10-2023 09:34 »
https://www.nrc.nl/nieuws/2023/10/01/armeniers-in-nederland-kijken-angstig-en-boos-naar-situatie-in-nagorno-karabach-je-voelt-je-zo-machteloos-zo-ver-bij-hen-vandaan-a4175898

Ik kan hierover niet meer nadenken zonder woedend te worden.

Dit artikel geeft goed aan hoe identificatie werkt.   Mensen laten zich leiden door emoties.  Natuurlijk is het wreed wat er gebeurd in Nagorno-Karabach , maar wat veranderd er aan de kwestie door 'woedend' te zijn?  Armine Stepanyan geeft goed weer hoe onze emotionele wereld een samenhang kent met het 'nadenken'.   Door zijn Armeense bril kan hij niet 'helder zien'.    Alleen met een leeg gemoed krijgt de mens een heldere blik.

Emoties/'gevoelens maken 'de wereld', reflecties herhalen slechts clinische indrukken..

Offline Bodhiboem

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #271 Gepost op: 02-10-2023 11:38 »

Ik heb zijn boeken nooit gelezen, alleen maar wat in gegrasduind.
Heb ze  ergens gedownload zonder ervoor te hoeven betalen.
Ik lees net op internet dat hij wereldwijd meer dan een miljoen boeken verkocht heeft.
Tsja, dat is niets zeggend over de kwaliteit of waarheid in die boeken misschien,  maar toch al wel een succes te noemen. Dus zo leeg en geen waarheid bevattend zullen ze dan toch niet voor die kopers zijn.

Dat de kopers er iets in vinden zal wel zo zijn, maar zijn ze ook op zoek naar waarheid? Dat lijkt mij niet, het lijkt mij eerder dat ze op zoek zijn naar vermaak en een vleugje kennis over die mensen die proberen spirituele meesters te zijn.

Is allemaal een kwestie van voorkeuren, smaak en persoonlijkheidskenmerken.
Ik had de laatste dagen een discussie met een liefhebber van David Icke, dewelke ik een complotdenker vind zijn die niets dan onzin verkoopt.

Tja, wat is de waarheid? U.G. vernietigt allerlei soorten vragen en veronderstellingen, en David Icke verleidt mensen allerlei verkeerde paden op. Gewoonlijk zou ik zeggen, als iemand een spirituele leer verkondigd, dan maakt het niet zo heel veel uit of dat precies de “juiste” leer is.

Maar om mensen helemaal een dwaal pad op te leiden vind ik niet goed. Dan verstrik je mensen in samsara, je geeft ze dingen om zorgen over te baren die eigenlijk helemaal niet relevant zijn.

Offline lang kwaat

• zo blij
  • Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #272 Gepost op: 02-10-2023 13:01 »

Je doet naar mijn smaak meer dan alleen maar praten over wat je hebt meegemaakt. Je bent ook oordelend geworden. Je bent allerlei stellingen gaan betrekken zoals: 'spirituele bevrijding is een illusie', 'voor ontwikkeling hoef je niks te doen', 'er is alleen een oorzaakloze spontane bevrijding', en duizend andere overtuigingen ben je gaan ontwikkelen. Die gooi je alsmaar in de strijd. Dat zie je toch zelf wel? 

Offline Vrij

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #273 Gepost op: 02-10-2023 13:38 »

Je doet naar mijn smaak meer dan alleen maar praten over wat je hebt meegemaakt. Je bent ook oordelend geworden. Je bent allerlei stellingen gaan betrekken zoals: 'spirituele bevrijding is een illusie', 'voor ontwikkeling hoef je niks te doen', 'er is alleen een oorzaakloze spontane bevrijding', en duizend andere overtuigingen ben je gaan ontwikkelen. Die gooi je alsmaar in de strijd. Dat zie je toch zelf wel?

Ontwikkel 'jij de ademhaling, de spijsvertering, de stofwisseling, de werking van de organen etc?
Wat allemaal vanzelf gaat, dat kan een steeds dieper constateren zijn. Zelfs tot een punt dat er eenvoudig niemand is die wat dan ook ontwikkeld..
Ik stel voor Siebe, verdwijn daar eens in.

Mijn gesteldheid constateerd bevindingen die averechts staan op subjectieve veronderstellingen en meningen m.b.t. deze materie.
Ik ervaar het communiceren alhier, totaal niet als 'strijd', hoe kom je daarbij?

Offline lang kwaat

• zo blij
  • Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #274 Gepost op: 02-10-2023 14:03 »
Je kunt wel de hele tijd aan die ervaring willen refereren lang geleden dat er niemand meer was, NIKS (wat natuurlijk nooit kan worden vastgesteld), maar als iemand op je teen staat is er opeens een heel krachtig besef van iemand thuis.

Nou hoe breng je dit nou alles bij elkaar? Als alles in je systeem zegt en toont dat er iemand thuis is, en je daarnaar leeft, handelt, denkt etc. is het toch zinloos te verkondigen dat je echt zelfloosheid hebt gerealiseerd. Het is als iemand die constant boos is, en toch aldoor zegt dat ie boosloosheid heeft gerealiseerd. Het gaat nergens over.

Ik geloof dat dit de integere weg is.

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
...
Ja, als Siebe de waarheid wilt weten moet hij VERDWIJNEN!  ;D
Doorpakken is dus je boodschap aan Siebe.  ;)

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
Alleen met een leeg gemoed krijgt de mens een heldere blik.
Wat vind jij van David Icke en Marcel Messing, hebben ze een heldere of vertroebelde blik denk je?
Zie o.a. ook > Alsnog: de speeches van David Icke & Marcel Messing..!

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #277 Gepost op: 02-10-2023 15:01 »

[/size]Dat de kopers er iets in vinden zal wel zo zijn, maar zijn ze ook op zoek naar waarheid? Dat lijkt mij niet, het lijkt mij eerder dat ze op zoek zijn naar vermaak en een vleugje kennis over die mensen die proberen spirituele meesters te zijn.

Hoe kan je dat weten als je niet zelf verdwenen bent?

Als je nog niet dóórgepakt hebt kan je niet weten of lezers van Jed McKenna op zoek zijn naar waarheid of niet, toch?

Tja, wat is de waarheid?

Indeed, wat is (de) waarheid?

David Icke verleidt mensen allerlei verkeerde paden op.

Vind je dat ook van Marcel Messing?
Zie o.a....
Citaat

Speculaties

In zijn boek Worden Wij Wakker, over de verborgen krachten achter het wereldtoneel (2006), noemt Messing de RFID-chip als bedreiging, somt hij volgens hem onopgehelderde vragen op over de aanslagen op 11 september 2001 en speculeert hij over een machtselite die achter de schermen zou manipuleren.[1]
Volgens Messing bestaat er een verband tussen www en het getal '666', het 'Getal van het Beest' uit het Bijbelboek Openbaringen 13:16-18. De letters w,w,w zouden in de joodse getallenleer overeenkomen met 6,6,6 en zouden daarom volgens hem gevreesd moeten worden.[2]
Messing staat bekend als 'antivaxxer' en als verspreider van antisemitische complottheorieën, waarover in 2022 onder meer kamervragen zijn gesteld.

bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Marcel_Messing

Zijn Marcel Messing en David Icke wakker en slapen wij nog, of is het omgekeerd?
Wie zal het zeggen, wat is waarheid?

Offline lang kwaat

• zo blij
  • Eerwaarde
  • Nieuwkomer
...

Denk jij echt dat het mogelijk is dat je directe kennis zou kunnen hebben van dat er NIKS is?
Wat stelt dat dat dan op dat moment vast?

Offline Vrij

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #279 Gepost op: 02-10-2023 16:05 »
Je kunt wel de hele tijd aan die ervaring willen refereren lang geleden dat er niemand meer was, NIKS (wat natuurlijk nooit kan worden vastgesteld), maar als iemand op je teen staat is er opeens een heel krachtig besef van iemand thuis.

Nou hoe breng je dit nou alles bij elkaar? Als alles in je systeem zegt en toont dat er iemand thuis is, en je daarnaar leeft, handelt, denkt etc. is het toch zinloos te verkondigen dat je echt zelfloosheid hebt gerealiseerd. Het is als iemand die constant boos is, en toch aldoor zegt dat ie boosloosheid heeft gerealiseerd. Het gaat nergens over.

Je bent een zeikerd en zeurkous tegelijkertijd Siebe (Maar, eerlijk is eerlijk, dat is ook een kunst..)
Je vermijd constant waar het om gaat, de praktijk! Jij denkt hier alleen maar over, eindeloos.. Je bent onder hypnose van je gedachten carrousel.

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
Re: We zeggen dat 'we er zijn' & You, have to vanish! - Papaji
« Reactie #280 Gepost op: 02-10-2023 16:29 »

...

Denk jij echt dat het mogelijk is dat je directe kennis zou kunnen hebben van dat er NIKS is?
Wat stelt dat dat dan op dat moment vast?

Vrij's befaamde jarenlange 'doorpakken' aanbeveling op Lauren's waarheidvinding-forum is niks anders dan wat Mooji's goeroe Papaji hem vertelde. Zoals te horen in onderstaande video vanaf 13:45.
Citaat
"And he Papaji said: if you wish to know the truth, YOU must VANISH!"

bronvideo: Mooji tells his spiritual story Open Satsang with Mooji 3/3/17 International Yoga Festival
Maar ja, doorpakken'/ verdwijnen, je willen elimineren zoals i'm a loser aanbeveelt, hoe doe je dat nou hé? 
Een handleiding geven Indische goeroe's en Hollandse spirituele leraar's als Vrij en i'm a loser niet mee. ;)
Enkel woorden, woorden en nog is woorden, de zogenaamde aanwijzingen (en kijk niet naar hun vinger) en dan moet je het zelf maar zien uit te vissen.

Offline Bodhiboem

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #281 Gepost op: 02-10-2023 17:16 »

Ja eigenlijk wel. Als je het niet een beetje redelijk kunt onderbouwen, dan kun je maar beter stil zijn. Er zijn al genoeg mensen die herrie schoppen over allerlei loze ideeën.

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
Re: We zeggen dat 'we er zijn' & heb jij mentale virussen?
« Reactie #282 Gepost op: 02-10-2023 17:19 »

Je bent een zeikerd en zeurkous tegelijkertijd Siebe (Maar, eerlijk is eerlijk, dat is ook een kunst..)Je vermijd constant waar het om gaat, de praktijk! Jij denkt hier alleen maar over, eindeloos.. Je bent onder hypnose van je gedachten carrousel.

Heeft Siebe misschien mentale virussen?

God is een zoethoudertje om een eind mee weg te.. dromen.
Wake up!
Heb jij misschien een mentale virussen?
Ben jij misschien onder hypnose van je gedachten carrousel?
Wie zal het zeggen?
Misschien Eckhart Tolle...

Citaat
...

Self-transcendence is the awakening of consciousness and self-transcendence is why we are here.
We could, depending on how you use language, you could say, we are transcending the self. This would be Buddhist terminology, transcending yourself, and the Buddha said there is no self.
Well, that's only one way of putting it. You could say that the formless is the essence of who you are, consciousness is the essence of who you are, so that is the self.

Buddha was very wise not to make it into a mental concept.
His teaching mainly, was through stating things in negative terms, not negative in a conventional sense, but denying.

So the Buddha never talked about God because he didn't want you to believe in a mental concept of God.
He didn't say there is no God and he didn't say there is a God.
When he was asked about God, he kept noble silence, and that was the answer of course, but not many people got it.

bron video: Do You Have Mental Viruses? | Eckhart Tolle

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
Re: We zeggen dat 'we er zijn' & noble silence.
« Reactie #283 Gepost op: 02-10-2023 17:20 »

Ja eigenlijk wel. Als je het niet een beetje redelijk kunt onderbouwen, dan kun je maar beter stil zijn.
Aha, noble silence.  ;)

Offline Bodhiboem

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
Re: We zeggen dat 'we er zijn' & You, have to vanish! - Papaji
« Reactie #284 Gepost op: 02-10-2023 17:23 »
Een handleiding geven Indische goeroe's en Hollandse spirituele leraar's als Vrij en i'm a loser niet mee. ;)
Enkel woorden, woorden en nog is woorden, de zogenaamde aanwijzingen (en kijk niet naar hun vinger) en dan moet je het zelf maar zien uit te vissen.

Een handleiding is ook niet mogelijk, elk persoon en zijn pad is uniek. Maar als je jezelf opzet als spiritueel leraar dan moet je wel inzicht hebben, zonder inzicht zijn de woorden erger dan niks.

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
Re: We zeggen dat 'we er zijn' & Over liegen en waarheidspreken
« Reactie #285 Gepost op: 02-10-2023 18:06 »

Een handleiding is ook niet mogelijk, elk persoon en zijn pad is uniek. Maar als je jezelf opzet als spiritueel leraar dan moet je wel inzicht hebben, zonder inzicht zijn de woorden erger dan niks.
Ja joh, en wie moet je nou uiteindelijk nog geloven?

Zie video op Rumble >   David Icke speech for Amsterdam peace rally that he was banned from 26 countries for trying to make

Zie eveneens video op > Rumble / SPEECH MARCEL MESSING - 6 NOVEMBER 2022

En lees Marcel Messing over Liegen en waarheidspreken > https://marcelmessing.com/het-miniwah-effect/

Wie liegt en wie spreekt nou waarheid? :-\

Offline lang kwaat

• zo blij
  • Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #286 Gepost op: 02-10-2023 19:27 »

Je bent een zeikerd en zeurkous tegelijkertijd Siebe (Maar, eerlijk is eerlijk, dat is ook een kunst..)
Je vermijd constant waar het om gaat, de praktijk! Jij denkt hier alleen maar over, eindeloos.. Je bent onder hypnose van je gedachten carrousel.

De praktijk is hoe je hier en nu vanuit je aanleg geïnformeerd wordt over wat je voelt, hoort, kent. De praktijk is hoe hier en nu die specifieke informatie je denken, je keuzes, je emoties, je spreken, je gedrag op dat moment bepaalt.

Hieraan, en alleen hieraan, kun je zien of onwetendheid, begoocheling, werkelijk is opgeheven in jezelf. Want begoocheling komt niet ten einde als je maar dit of dat hebt ervaren of gezien, maar als niks in jezelf meer je kan begoochelen, en dat is heel wat anders. Gevoeligheid voor begoocheling blijft juist bestaan. Mystieke momenten, eenmalige doorbraken, het maakt zelden tot nooit een einde aan de begoochelende krachten in jezelf.

Je moet juist toegeven en zien dat een eenmalige blik op iets, hoe verhelderend ook, je niet meteen bevrijdt van de versluierende krachten in jezelf.
Als je niet elk moment handelt naar de realisatie (dat er NIKS is zoals je zegt), dan is het onzinnig te denken dat je dat wezenlijk hebt gerealiseerd. Vind ik.
Je wilt er niet aan, dan niet he. Ik vind dat je hierin een verkeerde keuze maakt.

Nou hou ik er ook over op ook. Genoeg hierover!

« Laatst bewerkt op: 02-10-2023 21:46 door lang kwaat »

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #287 Gepost op: 02-10-2023 21:33 »
@Vrij: ...Nou hou ik er ook over op ook. Genoeg hierover!
;D
Change what you can, if not possible: Turn inwards, pray to god and surrender  ;D 8)

Offline Vrij

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #288 Gepost op: 02-10-2023 22:22 »

De praktijk is hoe je hier en nu vanuit je aanleg geïnformeerd wordt over wat je voelt, hoort, kent. De praktijk is hoe hier en nu die specifieke informatie je denken, je keuzes, je emoties, je spreken, je gedrag op dat moment bepaalt.

Hieraan, en alleen hieraan, kun je zien of onwetendheid, begoocheling, werkelijk is opgeheven in jezelf. Want begoocheling komt niet ten einde als je maar dit of dat hebt ervaren of gezien, maar als niks in jezelf meer je kan begoochelen, en dat is heel wat anders. Gevoeligheid voor begoocheling blijft juist bestaan. Mystieke momenten, eenmalige doorbraken, het maakt zelden tot nooit een einde aan de begoochelende krachten in jezelf.

Je moet juist toegeven en zien dat een eenmalige blik op iets, hoe verhelderend ook, je niet meteen bevrijdt van de versluierende krachten in jezelf.
Als je niet elk moment handelt naar de realisatie (dat er NIKS is zoals je zegt), dan is het onzinnig te denken dat je dat wezenlijk hebt gerealiseerd. Vind ik.
Je wilt er niet aan, dan niet he. Ik vind dat je hierin een verkeerde keuze maakt.

Nou hou ik er ook over op ook. Genoeg hierover!

Siebe, ik mis alle belang je ergens van te willen van overtuigen, en heb ik geen enkele verwachting dat je ook maar 'iets van mij aanneemt.. We communiceren over 'dingen, met 'dingen, (Gedachten/voorstellingen) allemaal materie/substantie tenslotte..
;-)

Offline lang kwaat

• zo blij
  • Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #289 Gepost op: 03-10-2023 12:00 »
Siebe, ik mis alle belang je ergens van te willen van overtuigen, en heb ik geen enkele verwachting dat je ook maar 'iets van mij aanneemt.. We communiceren over 'dingen, met 'dingen, (Gedachten/voorstellingen) allemaal materie/substantie tenslotte..
;-)

Moge het je goed gaan.

Offline Vrij

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #290 Gepost op: 03-10-2023 12:20 »
;-)

Moge het je goed gaan.

Jou ook.
Be happy don't worry.

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
Re: We zeggen dat 'we er zijn' & en de mens zonder belang en 'willen'.
« Reactie #291 Gepost op: 03-10-2023 13:42 »
Siebe, ik mis alle belang je ergens van te willen van overtuigen, en heb ik geen enkele verwachting dat je ook maar 'iets van mij aanneemt..
Aha! Jij bent een mens zonder belang en verwachtingen en moet dus een mens zonder geestelijk 'willen' zijn.  :D
Zie...
Alleen een idioot gaat op een hete dag in de volle zon zitten.  Het is volstrekt logisch dat je geen dingen doet welke schadelijk zijn voor het lichaam.  Het is volstrekt logisch dat je gaat eten als je honger krijgt.  Maar dat heeft niks met het geestelijk 'willen' van doen.   De lichamelijke werkelijkheid is een heel andere dan de geestelijke werkelijkheid.

Offline Bodhiboem

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
Re: We zeggen dat 'we er zijn' & Over liegen en waarheidspreken
« Reactie #292 Gepost op: 03-10-2023 13:50 »
Wie liegt en wie spreekt nou waarheid? :-\

Er zijn mensen die je echt naar de Waarheid trachten te leiden, en mensen die alleen maar het idee van waarheid gebruiken terwijl ze je dieper samsara in leiden.

Een goede gids is gewoonlijk, wie neemt er je vragen weg? Wie geeft je daarentegen alleen maar meer dingen om je zorgen over te maken?

Het is meestal wel duidelijk als iemand zoals David Icke hete lucht staat te verkopen. Ik heb het niet zo met complotdenken, ik vind het niet bevorderlijk tot een rustige geest.

Offline lang kwaat

• zo blij
  • Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #293 Gepost op: 03-10-2023 16:51 »
;-)

Moge het je goed gaan.

Jou ook.
Be happy don't worry.

Je moet wel meer naar mij luisteren!
Ik ben namelijk niet NIKS

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
Re: We zeggen dat 'we er zijn' & The Lizard People Conspiracy
« Reactie #294 Gepost op: 03-10-2023 18:52 »
Ik heb het niet zo met complotdenken, ...
Ik ook niet hoor.
Het is dat een kennis die door de covid pandemie David Icke ontdekt heeft me de voorbije dagen vroeg met een open mind naar David Icke te luisteren waar hij zo vol van zit.
Ik liet hem weten te weigeren nog naar David Icke te luisteren want heb dat 18 jaar geleden al voor het eerst gedaan en een jaar of 5 geleden nog is.
David Icke is nog steeds overtuigd dat de Britse koninklijke familie vormveranderende hagedissen zijn. ::)
Zijn buitenaardse hagedissen-complot verhaal is zo bekend geworden sinds eind jaren '90 dat zelfs Netflix het opgenomen heeft in hun animatie reeks "inside job".

HILARISCH! > YouTube / The Lizard People Conspiracy | Inside Job | Netflix

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *

Hebben jullie Adyashanti’s boek Ware Meditatie gelezen? De hele tweede helft gaat over meditatief zelfonderzoek.

Jij leest teveel.
Maar aan de andere kant moet je zoveel lezen dat je er helemaal schijtziek van bent, dan pas kan het een en ander weer een beetje dagen..
Je 'denkt' dat je een hoop ziet, maar het ontgaat je dat je zo blind bent als een mol.
Je zwelgt in weetjes, ditjes en datjes, en daarmee vermijd je de praktijk van 'niets weten, 'niets zien, 'niets begrijpen..
Succes ermee.
Ja, je ziet hé Vrije Guido, het intellect zwelgt oneindig, verslaafd als het is aan willen weten, verslaafd aan intellectuele kennis.
Hieronder mijn kennis, nog zo'n voorbeeld.
Vijftig jaar lang heeft hij een encyclopedische kennis opgebouwd van Oosterse filosofie en mystiek, maar hij was er niks mee.
Dus vertelde ik hem, die zo zoekende is naar zijn essentie, dat LSD een mooi hulpmiddel kan zijn om zijn conceptuele wereld aan kennis in zijn koppie op te blazen.
Est voilà, waar decennia lang ontelbare woorden en aanwijzingen geen zoden aan de dijk konden zetten doet een 'chemisch' middeltje het...

Weet je waarom dat getekende ventje zo hard lacht? Omdat hij weer een grote woorden-scheet heeft geproduceerd… “poepen en plassen is zijn plezier.”
Voor een verlicht ventje zoals ik maakt het niet meer uit wat hij doet of niet doet, wat er gebeurt of niet gebeurt. Alles is dolle pret eens men geëxplodeerd is in een vuurwerk van pure vreugde uitbarstingen. Maar dat begrijp jij niet, dat begrijpt niemand. Een mens begrijpt dat pas als het gebeurt is, niet door er oneindig over te lezen te filosoferen en te lullen, zoals mijn kennis sinds enkele dagen kan beamen. Zie zijn email van gisteren aan mij gericht...
Citaat
Eerst en vooral, aan u Boni, moet ik zeggen: dat ge vanaf nu geen moeite meer zult moeten doen om mij ervan te overtuigen dat uw 5-MeO-DMT ervaring authentiek is, en dat uw pogingen, om het onder woorden te brengen, een beschrijving proberen te zijn van iets dat echt gebeurd is!

En ten tweede: Waar heb ik in godsnaam, jaren lang, tegen u, liggen over lullen?!

Mijn ervaring was waarschijnlijk zeker niet die van jou. En er was ook geen donkere fase in.
Het was een ogenblikkelijk onophoudelijk vuurwerk van oeverloze vreugde uitbarstingen. Ik was daar op geen enkele manier op voorbereid. Het was als iets dat daar al de hele tijd verborgen gelegen had, waar ik het bestaan niet van afwist, en dat ineens in mijn gezicht ontplofte!

Dat was dus het eindresultaat van de eerste LSD-trip van mijn leven, deze morgen om elf uur.

...

Offline Bodhiboem

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
Re: we weten niet
« Reactie #296 Gepost op: 07-03-2024 23:47 »
Jij leest teveel.
Maar aan de andere kant moet je zoveel lezen dat je er helemaal schijtziek van bent, dan pas kan het een en ander weer een beetje dagen..
Je 'denkt' dat je een hoop ziet, maar het ontgaat je dat je zo blind bent als een mol.
Je zwelgt in weetjes, ditjes en datjes, en daarmee vermijd je de praktijk van 'niets weten, 'niets zien, 'niets begrijpen..
Succes ermee.

Ach ja, Osho had ten tijde van zijn dood ook een bibliotheek van 150.000 boeken. Het is gewoon iets om de geest actief en soepel te houden. Ik herinner me eigenlijk maar weinig van de boeken die ik lees, hier en daar een citaat, meer niet. De rest verandert mij terwijl ik lees, en dan laat ik het weer los.

Ik heb in Januari een maand lang zo goed als geen spirituele boeken gelezen, ik was er even ziek van. Ik heb een Spotify abonnement genomen en ben lekker naar muziek gaan luisteren. Weer eens wat anders.

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
Re: We zeggen dat 'we er zijn' & een spirituele doorbraak
« Reactie #297 Gepost op: 08-03-2024 03:24 »
...
Zowel Vrij en I am a Looser staan op geen enkele manier open voor een andere duiding, uitleg, verklaring dan ze zelf verzonnen hebben.
Ik vind dat jammer want ik denk toch wel dat het zeer goed mogelijk is dat mensen een authentieke spirituele doorbraak meemaken maar dit totaal verkeerd gaan duiden en verklaren en er mee aan de haal gaan.

Normaal waakt een leraar hier over.
Wacht dacht je van deze spirituele doorbraak?

...
Citaat
...
Waar heb ik in godsnaam, jaren lang, tegen u, liggen over lullen?!
...

Het was een ogenblikkelijk onophoudelijk vuurwerk van oeverloze vreugde uitbarstingen.
Ik was daar op geen enkele manier op voorbereid. Het was als iets dat daar al de hele tijd verborgen gelegen had, waar ik het bestaan niet van afwist, en dat ineens in mijn gezicht ontplofte!

Dat was dus het eindresultaat van de eerste LSD-trip van mijn leven, deze morgen om elf uur.

...

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
Re: we weten niet & hersengymnastiek en hup met de beentjes!
« Reactie #298 Gepost op: 08-03-2024 03:30 »
Ach ja, Osho had ten tijde van zijn dood ook een bibliotheek van 150.000 boeken. Het is gewoon iets om de geest actief en soepel te houden.
Hersengymnastiek.
Hup met die hersenen, van je 1-2-3!  8)

Ik heb in Januari een maand lang zo goed als geen spirituele boeken gelezen, ik was er even ziek van. Ik heb een Spotify abonnement genomen en ben lekker naar muziek gaan luisteren. Weer eens wat anders.

Ja, lekker luisteren naar muziek op Spotify en misschien nog wat dansen erop.
Hup eveneens met de beentjes! ;D

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
De werkelijkheid 'zien en kennen, is niet voor doetjes. (Vrije Guido)
« Reactie #299 Gepost op: 08-03-2024 19:57 »

De werkelijkheid 'zien en kennen, is niet voor doetjes. Het vraagt eenvoudig een beschikbaarheid zonder voorwaarden, waar een spatzuivere beoordeling uit voort kan komen.
In feite vind ik dat jouw bijdragen nooit geapprecieerd zijn. Niet hier, en 10 jaar lang niet op Laurens' waarheidvinding-forum.
Krijgen wij gewoonweg gratis aanwijzingen van iemand als jij die al meer dan 39 jaar geleden door realisatie gerealiseerd is en weigeren wij jouw aanwijzingen te volgen.

Misschien moest je maar is uit de anonimiteit komen.
Mensen hebben nou éénmaal toch liever iemand die kunnen zien en kennen, al zijn er natuurlijk uitzonderingen als Jed McKenna, die is ook door niemand gekend. Maar zijn boeken zijn dat wel....

Citaat

‘Verlichting is niet ergens ver weg of niet te vinden. Het is dichterbij dan je eigen huid en ogenblikkelijker dan je volgende ademhaling. Mocht je je afvragen waarom zo weinig mensen dat wat je niet kunt verliezen terug weten vinden, denk dan even aan het kind dat zijn geld in de kelder heeft laten vallen en er buiten op straat naar zoekt omdat” het licht daar beter is”.’

Jed McKenna verkocht wereldwijd meer dan een miljoen boeken. Nog altijd weet niemand wie er achter zijn pseudoniem schuilgaat. McKenna is auteur van twee succesvolle trilogieën, die dankzij de humor, nuchterheid, onvergetelijke karakters en meeslepende stijl al jaren de status van underground klassiekers hebben.

https://www.samsarabooks.com/mckenna-jed/

@Vrij: Zou je toch ook maar is geen boek schrijven?

https://youtu.be/hA3p_cHhQPo?feature=shared
..

Kassa kassa misschien als je een boek schrijft over "een beschikbaarheid zonder voorwaarden".  8)