Auteur Topic: re : God?, Schepping? offtopic  (gelezen 2152 keer)

Offline Moesa

• aanvraag voor lidmaatschap
  • Nieuwkomer
  • *
re : God?, Schepping? offtopic
« Gepost op: 08-01-2021 16:36 »
Ook in deze topic zeg ik hetzelfde

Dit is super mooi om te lezen, maar ( maar is nee). Dit is niet "het leven". Er is collectief behoorlijk wat aan de gang. Collectief is voor mij wereldwijd. Op dit moment is het niet gepast om allemaal "het metta type"uit te hangen en zo vriendelijk te zijn. Er is wereldwijd frustratie, ik kan het niet opbrengen om vredig te zijn. Het maakt mij zelfs boos dat er mensen zijn die alleen maar LIEF MOETEN zijn.Dit is niet de waarheid.

Het onderdrukt. Gelukkig kan ik dit aan met een discussie.

En nogmaals er is Goddelijke energie, er is magie.

Leden die de atheïst uit willen gaan hangen, zouden het beste een atheïstisch forum kunnen opstarten.

Wat mij betreft ( dat vind ik allang), mogen atheïsten  op dit forum geen plaatsnemen. En ja dat bepaal IK, want ik ben ben zo klaar met die so called realisten.

Nogmaals er is magie, er is een Goddelijke wereld. Hoe weet ik dat? Omdat IK DAT WEET

Groet Boze Moesa

Ik heb kanker fase 2 overleefd, ik had uitzaaiingen, toen ik die weg ging bewandelen moest ik "iets". Ga ik strijden, wat ga ik doen? Ik moest Goddelijke energie vragen ( ik heb altijd steun gehad uit de Theravada tempel met monniken). Monniken deden weken gebeden. Een monnik zei: jij hebt niet zoveel chemo nodig, dat is waarheid geworden, er is geen kanker meer. Ik deed dit door chanten, mantra's, ik kreeg hulp van monniken, meditatie, innerlijk leren ( geen waarom vragen, want dat is lijden)

En nu? Waar sta ik nu? Ja door de magie van Goddelijke energie, zoals engelen de weg naar God zijn waren de monniken mijn weg naar heling.

En zoals ik ben en onhebbelijk, ik kan er moeilijk tegen dat we op dit forum niet in magie mogen geloven. Dat is spirituele onderdrukking, iets wat de machthebbers WILLEN. En laten we nu Moesa zijn en hun WIL geen doorgang krijgt, met hun satanisme
« Laatst bewerkt op: 08-01-2021 20:27 door forumbeheer »

Offline teksten Siebe

• Nieuwkomer
  • *
Re: Re: God?, Schepping? Inzichten van Meister Eckhart
« Reactie #1 Gepost op: 08-01-2021 17:05 »
Wat mooi Moesa dat er geen kanker meer is. Wens je alle goeds.

Ik geloof zelf, ik heb er net genoeg ervaring mee, dat het bestaan iets wonderbaarlijks is. Wonderen zijn volgens mij mogelijk.

Offline Moesa

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 08-01-2021 17:16 »
Citaat
Wat mooi Moesa dat er geen kanker meer is. Wens je alle goeds.

Ik geloof zelf, ik heb er net genoeg ervaring mee, dat het bestaan iets wonderbaarlijks is. Wonderen zijn volgens mij mogelijk.

Dank je lieve Siebe. Daarom is er Goddelijke energie, die is er. Ook bij monniken. Boeddhisme kent Godenwerelden, Toch?. Zelfs in het boek "boeddhisme voor dummies"staat er dat in. En Siebe wereldleiders zijn spiritueel. Bv Clintons guru is Deepak Chopra, na zijn oorlogen moest hij wel, is vegan geworden enzo. Tuurlijk, die kotst van "het bloed aan zijn handen". En hij komt er maar mee weg, zoals ik een paar dagen al zei: wij doen ons best en de rest kan MAAR doen en laten wat die wil. Ik word dan boos.

Offline Bodhiboem

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #3 Gepost op: 08-01-2021 17:30 »
En zoals ik ben en onhebbelijk, ik kan er moeilijk tegen dat we op dit forum niet in magie mogen geloven. Dat is spirituele onderdrukking, iets wat de machthebbers WILLEN. En laten we nu Moesa zijn en hun WIL geen doorgang krijgt, met hun satanisme

Hmm Moesa, het lijkt mij dat je nogal kwaad zit te typen. Het forum is wijd genoeg om een diversiteit aan opinies en geloven te herbergen. Als jij in magie wilt geloven dan kan dat, alhoewel ik het je persoonlijk niet zou aanraden.
“The man of knowledge gains something new every day, the Man of Tao lets something go every day.” — Lao Tzu

Offline Moesa

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 08-01-2021 17:40 »
Citaat
Hmm Moesa, het lijkt mij dat je nogal kwaad zit te typen. Het forum is wijd genoeg om een diversiteit aan opinies en geloven te herbergen. Als jij in magie wilt geloven dan kan dat, alhoewel ik het je persoonlijk niet zou aanraden.

Ach een atheïst?

Ik typ niet kwaad, ik typ zoals het is. Is het moeilijk om met die duidelijkheid om te gaan?

Offline Moesa

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 08-01-2021 17:41 »
Bodhiboom?

Boe
Er is magie.

Offline Moesa

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 08-01-2021 17:49 »
Citaat
Hmm Moesa, het lijkt mij dat je nogal kwaad zit te typen.

En wat is dat dan in jou? Zit jij boos te typen. Nogmaals, ik kan niks met atheïsme, dat zijn de grootste bevuilers in deze maatschappij.

Offline Bodhiboem

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #7 Gepost op: 08-01-2021 18:35 »
En wat is dat dan in jou? Zit jij boos te typen. Nogmaals, ik kan niks met atheïsme, dat zijn de grootste bevuilers in deze maatschappij.

Ik heb geen probleem met atheïsten, alhoewel als het ook materialisten zijn dan zou ik hun gezichtsveld wat beknopt noemen. Maar ik maak me er niet druk over, en meestal lukt het mij ook geen oordeel te vellen. Want door een oordeel te vellen verdeel ik mijn innerlijke wereld in wat ik gedoog en wat ik niet gedoog, en daardoor beland ik een stapje verder weg bij de vrede.

Een klein stukje van de Hsin Hsin Ming van Sosan dat ik mij ter harte neem...

Citaat
Het juiste pad volgen is niet moeilijk
voor degene die geen voorkeuren heeft.
Alleen wanneer liefde en haat afwezig zijn
wordt alles helder en duidelijk.
Zodra je echter ook maar enig oordeel hebt
worden hemel en aarde van elkaar gescheiden.
Als je de waarheid wilt leren kennen
wees dan nergens voor of tegen.
“The man of knowledge gains something new every day, the Man of Tao lets something go every day.” — Lao Tzu

Offline Moesa

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 08-01-2021 18:58 »
Citaat
Ik heb geen probleem met atheïsten, alhoewel als het ook materialisten zijn dan zou ik hun gezichtsveld wat beknopt noemen. Maar ik maak me er niet druk over, en meestal lukt het mij ook geen oordeel te vellen. Want door een oordeel te vellen verdeel ik mijn innerlijke wereld in wat ik gedoog en wat ik niet gedoog, en daardoor beland ik een stapje verder weg bij de vrede.

Een klein stukje van de Hsin Hsin Ming van Sosan dat ik mij ter harte neem...

Niet zo raar doen, je oordeelt altijd en je kan niet zonder. Dat gespiritueel met: NIET OORDELEN is zelfs Satan, dus ophouden hiermee.

IEDEREEN OORDEELT, je kan namelijk niet zonder. Het gaat erom dat je, je niet persoonlijk aangevallen voelt. Maarten was hier altijd goed in

Maarten kon niks met ik en jij, nooit voelde hij persoonlijke aanvallen. Maarten heeft mij dat geleerd
« Laatst bewerkt op: 08-01-2021 19:02 door Moesa »

Offline Moesa

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 08-01-2021 19:07 »
Ik zie dat er dingen verplaatst worden. Is Bodhiboom ook van het forumbeheer? Ik zag hem namelijk iets veranderen in een topic.

Offline Steve

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
Re: God?, Schepping? Inzichten van Meister Eckhart
« Reactie #10 Gepost op: 08-01-2021 19:10 »
Moesa, lieve schat.
Je bent boos, so what... maar blijf het niet voeden, dat doet je geen deugd.
Kijk er naar zoals het opkomt, maar ontneem het zijn voeding door te kijken en niet te oordelen, zelfs niet weg te willen, gewoon kijken.
Is die wat kijkt boos?

Offline Moesa

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #11 Gepost op: 08-01-2021 19:22 »
Dorje?

Waarom mag ik het niet voeden? Kijk eens naar het collectief, onze maatschappij, zelfs Europa. Wat is dit allemaal? Het is verrot en nee ik kan hier nog steeds niet boeddhistisch mee omgaan.

Offline Bodhiboem

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #12 Gepost op: 08-01-2021 19:27 »
Nee hoor, ik ben niet van het forumbeheer, ik heb alleen de privileges die Eerwaarde je geeft, ik heb ze een paar keer gebruikt om foute Quote tags te fixen.

Maar ik voel me niet aangevallen hoor Moesa. Mijn ervaring is dat je oordelen niet helemaal achter wege kan laten, maar dat je die impuls wel een stuk kan verzachten. Er zijn mensen die over alles oordelen en ik doe dat niet zo.

Offline Steve

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #13 Gepost op: 08-01-2021 19:32 »
Dorje?

Waarom mag ik het niet voeden?

Je mag... Maar beter is te onderzoeken wat het met je doet... brengt het helderheid? Maar om dat te weten moet je eerst kunnen kijken vanop een afstand. Toeschouwen, beschouwen wat er met je gebeurt.

Kijk eens naar het collectief, onze maatschappij, zelfs Europa. Wat is dit allemaal? Het is verrot en nee ik kan hier nog steeds niet boeddhistisch mee omgaan.

Daar ga ik niet op in. Ik begrijp dat dit je standpunt is, maar het is maar een standpunt, net als dat het nodig is wat er gebeurt om de kwetsbare groepen te beschermen ook maar een standpunt is.
Probeer eerst los te komen van de standpunten.
Probeer eerst ruimte te maken in je geest.
Daarna kan je die standpunten weer opnemen, en VERDER onderzoeken, in plaats van er helemaal in op te gaan.

Als het lukt, hee...

Lukt het niet, dan is het ook goed, maar moet je wel nog ergens doorheen ploeteren.

Offline Moesa

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #14 Gepost op: 08-01-2021 19:32 »
Ook middenweg Bodhiboom

Ik kan vreselijk oordelen, maar ik kan dingen begrijpen die doorgaans mensen nooit zullen begrijpen.

Dat heeft boeddhisme mij gegeven. Wat 'een ander altijd veroordeeld" begrijp ik. Vannacht was ik begripvol bij Antifa in USA. Ik ben geen massadenker

Offline Moesa

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #15 Gepost op: 08-01-2021 19:34 »
Citaat
Je mag... Maar beter is te onderzoeken wat het met je doet... brengt het helderheid?

Ja

Veranderd. Dat was niet handig om te zeggen Dorje
« Laatst bewerkt op: 09-01-2021 06:27 door Moesa »

Offline Steve

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #16 Gepost op: 08-01-2021 19:38 »
Citaat
Je mag... Maar beter is te onderzoeken wat het met je doet... brengt het helderheid?

Ja

Voor de rest kan je mij niet onderdrukken.

Ok!

Ik zou het alleszins niet durven: jou te onderdrukken.
:D

Grapje hee.

Offline Moesa

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #17 Gepost op: 08-01-2021 19:41 »
Citaat
Daar ga ik niet op in. Ik begrijp dat dit je standpunt is, maar het is maar een standpunt, n

3 jaar geleden kwam ik op dit forum en dacht hetzelfde. Het is tijd voor een ander verhaal. Als er collectief gedacht wordt zoals jij, dan zijn we allemaal monnik en non. BV 15 mensen mogen er hier in de kerk. Het is vandaag vrijdag en de parkeerplaats van de moskee in de stad stond vol, zeker geen 15 mensen. Ik ben nu aan het kletsen en praat onsamenhangend, maar ik praat samenhangend. Bijv ophoepelen met Atheïsten die graag boeddhist willen zijn

Geen enkel atheïst hoort hier thuis, weg ermee.

atheïst forum past prima

Offline Moesa

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #18 Gepost op: 08-01-2021 19:43 »
Dorje?

Ik ben moe van zuigende atheïsten

Offline Steve

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #19 Gepost op: 08-01-2021 19:47 »
Laat ze dan los.
Als je ze blijft meedragen in je hoofd wordt je steeds meer moe.

Offline Moesa

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #20 Gepost op: 08-01-2021 19:54 »
Laat zelos

Mooi, deze dooddoener hoor ik al jaaaaren. Dus hoe laat je los Dorje?

Offline Steve

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #21 Gepost op: 08-01-2021 20:05 »
Ken je dat verhaal van die twee monikken die aan een rivier kwamen waar ze over moesten? Er stond een vrouw die ook naar de overkant moest te jammeren omdat haar jurk nat zou worden. De ene monnik pakte haar op en zette haar aan de overkant. De andere was in choque, omdat zij als monnik geen omgang mochten hebben met vrouwen. Ze liepen nog uren zwijgend naast elkaar verder, de ene monnik fris en monter, de andere monnik zeer bedrukt. Toen ze eindelijk op hun bestemming toekwamen kon de andere het niet meer houden, hij barste in woede uit: "hoe kon je zoiets doen, wij mogen niet omgaan met vrouwen, en jij pakt er doodleuk eentje op en brengt ze over de rivier". De ene zei: ik heb die vrouw achtergelaten aan de overkant van de rivier, maar jij blijft ze maar overal met je meedragen.

Ik ga jou nu ook loslaten, hopelijk ben je aan de overkant nu.

Offline Moesa

• Nieuwkomer
  • *
Re: re : God?, Schepping? offtopic
« Reactie #22 Gepost op: 09-01-2021 06:25 »
Citaat

Ik leer snel, wil alles snel, dus ben ik ook altijd snel aan de overkant.

Offline Steve

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
Re: re : God?, Schepping? offtopic
« Reactie #23 Gepost op: 09-01-2021 08:15 »
Citaat

Ik leer snel, wil alles snel, dus ben ik ook altijd snel aan de overkant.

Je maakt mij zo blij!

Offline Gouden middenweg & de wilde natuur

• Actief Boeddha Forum lid
  • Nieuwkomer
  • Er zit geen ZELF in het ik-gevoel noch erbuiten.
« Reactie #24 Gepost op: 10-01-2021 00:04 »
Dorje?

Ik ben moe van zuigende atheïsten
ik dacht dat er magie was
Het rare is, je wordt echt geen ander mens natuurlijk. Je blijft gewoon jezelf (Siebe)