Auteur Topic: in search of steve  (gelezen 1809 keer)

Offline Vrij

• aanvraag voor lidmaatschap
  • Nieuwkomer
  • *
in search of steve
« Gepost op: 16-08-2021 07:04 »
Steve.

Kun jij er nog op komen?
 ??? :)

Offline Steve

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
Re: in search of steve
« Reactie #1 Gepost op: 16-08-2021 09:17 »
Neen.

Er is blijkbaar een punt achter gezet.

Ofwel was de Waarheid te bitter. Ofwel heeft Laurens zich echt laten misleiden door een 'vermeend overijverige' bediende die op zondag dan nog wel inbreuken tegen auteursrechten gaat vaststellen en hier forum beheerders mee gaat bedreigen en geld aftroggelen. Hopelijk heeft hij dan inzicht genoeg om zich niet bij zijn pietje te laten nemen.

Voor die wat niet kunnen volgen: er is een forum ten einde gekomen.
https://www.waarheidvinding.nl

Jammer. Het werd juist erg interessant.

Offline Bodhiboem

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #2 Gepost op: 16-08-2021 09:40 »
Oh dat is triest, ik vind het altijd zonde als een forum ten einde komt, het zijn zulke unieke communicatie vormen.
“The man of knowledge gains something new every day, the Man of Tao lets something go every day.” — Lao Tzu

Offline Vrij

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 16-08-2021 10:40 »
Neen.

Er is blijkbaar een punt achter gezet.

Ofwel was de Waarheid te bitter. Ofwel heeft Laurens zich echt laten misleiden door een 'vermeend overijverige' bediende die op zondag dan nog wel inbreuken tegen auteursrechten gaat vaststellen en hier forum beheerders mee gaat bedreigen en geld aftroggelen. Hopelijk heeft hij dan inzicht genoeg om zich niet bij zijn pietje te laten nemen.

Voor die wat niet kunnen volgen: er is een forum ten einde gekomen.
https://www.waarheidvinding.nl

Jammer. Het werd juist erg interessant.

Ik wacht het af, we zien het wel..
Gedegen zelfonderzoek inclusief forum.. ontmanteld??
Jij en ik hadden hem er al regelmatig op geattendeerd dat 'ALLES.. op de schop gaat. Misschien toch een te harde dobber voor hem.

Offline Bodhiboem

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #4 Gepost op: 16-08-2021 11:27 »
Ik moet zeggen dat is niet de eerste keer dat ik hoor dat een forum word aangeklaagd op het schenden van auteursrechten. Het zijn nogal miserabele mensen die gaan checken over elke klein citaat of het te lang is en waar het vandaan komt.
“The man of knowledge gains something new every day, the Man of Tao lets something go every day.” — Lao Tzu

Offline Steve

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #5 Gepost op: 16-08-2021 13:10 »
Jij en ik hadden hem er al regelmatig op geattendeerd dat 'ALLES.. op de schop gaat. Misschien toch een te harde dobber voor hem.

Ja, alle houvast moet uiteindelijk losgelaten worden.
Maar wat mij bertreft moest niet het gedegen zelfonderzoek, noch het forum ontmanteld worden.
Ik heb er altijd achter gestaan: ter dege het zelf onderzoeken, daarbij de onderzoeker zelf zeker niet te sparen.

Waar ik nooit achter gestaan heb is dat de twee heren die het gedegen zelfonderzoek steeds maar weer zaten aan te raden, dat zij zichzelf immuun hadden verklaard tegen waar het gedegen zelfonderzoek zich op richt. Dat is gewoon absurd, en daar zijn jij en ik op blijven attenderen, ja. Vooral omdat het zo overduidelijk was dat er bij hen nog vanalles speelt, maar het niet geduld werd dat daar op gewezen werd. Iemand die verstoppertje gaat spelen door de ander steeds met de vinger te wijzen, laat ik nooit ongemoeid, toch zeker niet als het in naam van Waarheid gebeurt.

Het onderzoek was wel prima, de woordvoerders ervan hebben gewoon proberen ontspringen aan hun eigen onderzoek, en dat is natuurlijk niet vol te houden. Ze laten daarmee een opening zien waarmee de uitkomst van het onderzoek juist het tegenovergestelde wordt als waar het naar tracht te verwijzen. De uitkomst zou moeten zijn elke houvast en elk zelfbehoud in de kiem te smoren en te blijven smoren als het toch nog de kop opsteekt, niet er een zelf-verzonnen immunitieit in de plaats te zetten.

Maar goed... we zullen wel zien...

lushan3

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 16-08-2021 13:32 »
Wat heeft deze persoonlijke conversatie over een ander forum van nut hier? Volgens mij is dit eerder bedoeld als een gesprek tussen jullie onderling, zo lijkt me. Kan dat niet gewoon via de personal mail of zo?

Offline teksten Siebe

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 16-08-2021 13:35 »
Boeddha gaf een mooie tip over communicatie: iets moet niet alleen waar zijn wat je zegt, maar je moet ook in de gaten hebben of het wel voordelig is wat je zegt en vooral ook welkom. 

Ja, ja, ik weet het, ik kan er ook zeker nog veel van leren. Ik vind het wel een hele goeie.

1. Als het je alleen maar gaat om te vertellen wat waar is, dan gaat het je niet echt om andermans welzijn waarschijnlijk maar meer om het gelijk halen (ja en iemand kan gelijk hebben). Dan wil je eigenlijk iemand iets door de strot duwen. Dan is je houding; 'of je het nu wilt horen of niet, ik zal het je laten horen'.
Drammerig. Zo ben ik nooit :o

2. Als je in contact met anderen ook gevoel hebt of het echt wel voordelig is wat je zegt tegen een ander, dan heb je al meer andermans welzijn op het oog.
Dat is al gevoeliger contact.

3. Als je in contact met anderen ook nog gevoel hebt of het uberhaupt wel welkom is wat je zegt, dan zie je wel dat er veel meer liefde, mededogen en wijsheid is.

Ja, ja, Siebje zelf ook in oortjes knopen...

Ik denk dat in het echte leven vaak anders loopt. Daar zie je meer vanzelf wel of iets voordelig en welkom is om te zeggen. Dat voel je in de onderlinge afstemming wel aan. Maar via internet sta je niet echt in contact met anderen en ga je snel voorbij aan de kwestie of iets echt wel voordelig is en welkom.

Offline Bodhiboem

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #8 Gepost op: 16-08-2021 13:43 »
Wat heeft deze persoonlijke conversatie over een ander forum van nut hier? Volgens mij is dit eerder bedoeld als een gesprek tussen jullie onderling, zo lijkt me. Kan dat niet gewoon via de personal mail of zo?

Misschien hoort deze topic meer thuis onder “spreken staat vrij”, het is per slot van rekening geen boeddhisme.

Offline Vrij

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 16-08-2021 13:51 »

Ja, alle houvast moet uiteindelijk losgelaten worden.
Maar wat mij bertreft moest niet het gedegen zelfonderzoek, noch het forum ontmanteld worden.
Ik heb er altijd achter gestaan: ter dege het zelf onderzoeken, daarbij de onderzoeker zelf zeker niet te sparen.

Waar ik nooit achter gestaan heb is dat de twee heren die het gedegen zelfonderzoek steeds maar weer zaten aan te raden, dat zij zichzelf immuun hadden verklaard tegen waar het gedegen zelfonderzoek zich op richt. Dat is gewoon absurd, en daar zijn jij en ik op blijven attenderen, ja. Vooral omdat het zo overduidelijk was dat er bij hen nog vanalles speelt, maar het niet geduld werd dat daar op gewezen werd. Iemand die verstoppertje gaat spelen door de ander steeds met de vinger te wijzen, laat ik nooit ongemoeid, toch zeker niet als het in naam van Waarheid gebeurt.

Het onderzoek was wel prima, de woordvoerders ervan hebben gewoon proberen ontspringen aan hun eigen onderzoek, en dat is natuurlijk niet vol te houden. Ze laten daarmee een opening zien waarmee de uitkomst van het onderzoek juist het tegenovergestelde wordt als waar het naar tracht te verwijzen. De uitkomst zou moeten zijn elke houvast en elk zelfbehoud in de kiem te smoren en te blijven smoren als het toch nog de kop opsteekt, niet er een zelf-verzonnen immunitieit in de plaats te zetten.

Maar goed... we zullen wel zien...

PAPPA ALFA TANGO..PAPPA ALFA TANGO,  CALLING STEVE, COME IN STEVE..

HOI STEVE.. ZO IS DAT. OVER.
EN SLUITEN MAAR. :)

Offline Steve

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #10 Gepost op: 16-08-2021 15:34 »