Auteur Topic: Leeg zijn  (gelezen 1119 keer)

Offline teksten Siebe

• aanvraag voor lidmaatschap
  • Nieuwkomer
  • *
Leeg zijn
« Gepost op: 20-12-2021 18:30 »
Steve,

Het enige wat echt telt, vind ik nu, is dat je open blijft, dus leeg van Antwoorden, vooral op de vraag Wie/Wat ben Ik.

Nergens aan vast dus, onthecht. Wat zou onthechting anders kunnen betekenen dan nergens aan vastzitten, ook niet aan een antwoord op de vraag "Wie/Wat ben Ik?'

Denk jij dat je een Weter onthecht kan zijn, iemand met een Antwoord op zak 'Wie/wat ben Ik'?

Als zo iemand, een Weter, met Het Antwoord, mij ontmoet, is er dan niet altijd duale visie, verdeeldheid? Oordelen?
"Kan niet anders Siebje"..."Goed zo Steve. Je snapt het".

Identiteit-Antwoorden verdelen de wereld altijd. Er is altijd verdeeldheid.

Als je maar geenIdentiteit-Weter wordt, dan ben je altijd een perfect leeg voertuig van goedheid, schoonheid en waarheid. Als je maar geen zelf-kennis hebt.
Als je maar geen Antwoord vastpakt, geen enkele, dan ledigt goedheid, schoonheid en waarheid zich moeiteloos in je. Maar als je het Antwoord hebt (Ik ben dit of dat), ben je een gesloten omgekeerd vat. Niet beschikbaar voor goedheid, waarheid en schoonheid.

Wat mij betreft is dit onthechting, bezitloosheid en bestemming van het heilige leven:
Een perfect leeg voertuig zijn in de wereld. Beschikbaar, als een open vat.

Dit is de aard van de gewone geest.
Omdat hechten niet constant aanwezig is in de gewone geest, kan ieder mens zomaar opeens een perfecte dienaar zijn.
Het vergt niet echt een Weg, een zien, een ont-dekken. Hooguit een wens om altijd dienstbaar te willen zijn aan het goede, ware, en schone dat beslist niet van-jou is.

Het vergt eerder een stoppen met zoeken naar alles. Gewoon ophouden. Ook niks willen ont-dekken.
Ontwapen jezelf. Wil maar niks en niemand zijn of worden.

Leg alles maar neer. Geef het maar op. Zoek niet naar jezelf of je ware zelf. Stop er mee.
Zoek niet naar wijsheid, naar waarheid, naar goedheid want wat je ook vindt DAT is het niet.

Probeer niks te ont-rafelen of ont-dekken. Leg alles neer.
Als je via Antwoorden denkt te gaan loslaten is dat gewoon een vorm van hechten.

Oh Wee, Oh wee, Siebje met de Grenzeloze Ego-Natuur is verloren!