Auteur Topic: Ik ben alles, oftewel Bewustzijn, God Liefde!!!  (gelezen 1575 keer)

Offline ervaringsgetuige

• aanvraag voor lidmaatschap
  • Nieuwkomer
  • *
Ik ben alles, oftewel Bewustzijn, God Liefde!!!
« Gepost op: 30-07-2023 16:40 »
Ik ben alles, oftewel Bewustzijn, God Liefde of what ever waarmee je die grootsheid wenst uit te drukken.
Welke filosoof op dit forum gaat dit ontkennen?

Natuurlijk, het besef een persoon te zijn dat blijft.  Als iemand beweert dat ie God is, is alleen maar een teken dat we met iemand van doen hebben die fantaseert.  Die die andere werkelijkheid niet kent.
Maar dat is het hem nou juist, je bent de persoon niet.Je bent niet die nietige entiteit waarvoor je je houdt en die je 'ik' noemt, je bent groots, je bent alles, oftewel Bewustzijn, God Liefde of what ever waarmee je die grootsheid wenst uit te drukken.
Ja ja, Laurens, er moet (hard) gewerkt worden om te ont-dekken 'wat' je bent. Gedegen zelfonderzoek moet gedaan en afgerond worden. Volgens jou is dat de eindstreep. Verder kan niet, afgerond is afgerond.Volgens de hier schrijvende "Vrij", op jouw forum schrijvende als o.a. Guido & Sagnaar, moet op de afronding van het gedegen zelfonderzoek echter nog doorgepakt worden. Eens dat gebeurt is er de "realisatie" liefde te zijn.
Citaat
Om het Romantisch te zeggen; Voordat je geboren was, en nadat je overleden bent zul je....LIEFDE zijn.

Sagnaar
13 February 2012bron: http://88.159.182.142/waarheidvinding/showthread.php?p=23134&highlight=romantisch#post23134

Offline lang kwaat

• zo blij
  • Eerwaarde
  • Nieuwkomer
Re: Ik ben alles, oftewel Bewustzijn, God Liefde!!!
« Reactie #1 Gepost op: 30-07-2023 17:02 »
Ik ben alles, oftewel Bewustzijn, God Liefde of what ever waarmee je die grootsheid wenst uit te drukken.

Nu gaat Siebje het schoolplein maar weer eens verlaten en gaat ie maar weer eens een tijdje buitenspelen. Hij is wel een beetje bang.

Gegroet allemaal
wie weet tot later

Offline I'm a loser

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 30-07-2023 17:07 »

Nu gaat Siebje het schoolplein maar weer eens verlaten en gaat ie maar weer eens een tijdje buitenspelen. Hij is wel een beetje bang.

Gegroet allemaal
wie weet tot later

Weest niet bevreesd, het enige wat er 'groot' aan is, is de stoere praat.
Beter in de forumgevangenis dan in de egogevangenis.....(lol).....

Offline ervaringsgetuige

• Nieuwkomer
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 30-07-2023 17:24 »

Gegroet allemaal
wie weet tot later
blijf je niet mee ouwehoeren?  ;D