Toch even verduidelijken:
Ik heb niemands account overgenomen, ik heb een vrij te gebruiken account gebruikt, zoals de forum beheerder hier ter beschikking stelt. Ik heb hiervoor gekozen omdat er veel spanningen rond mijn persoon als Steve waren ontstaan, waardoor ik niet meer objectief kon deelnemen zonder hierop te worden afgerekend.
Vanaf het begin heb ik mezelf voorgenomen om eerlijk te zijn als iemand me rechtstreeks zou vragen wie ik was. Ik had ook besloten om met dit account niet impulsief te werk te gaan, elk woord zorgvuldig af te wegen, alles goed te onderbouwen en vermijden op de persoon te spelen.
Sommigen zouden dit misschien als "niet meer jezelf zijn" kunnen beschouwen. De vraag is echter of het volgen van impulsen eerder wel als "jezelf zijn" kan worden beschouwd.
Ik heb mogen ontdekken dat wanneer je niet altijd je impulsen volgt, maar in plaats daarvan alles rustig overweegt en geen persoonlijke aanvallen maakt, je boodschap veel duidelijker overkomt. Natuurlijk is een ander account daarvoor niet nodig, maar voor mij was het even noodzakelijk om tot deze ontdekking te komen.
Ik heb geen spijt van mijn keuze, integendeel. Maar ik ben nu wel blij dat ik weer terug ben bij mijn Steve-account en de spanningen rondom dit account weer op me kan nemen, als een karma dat nu eenmaal moet worden uitgezeten. Maar "Scepticus" (dat gewoon een naam was die op dat moment beschikbaar was en verder geen betekenis heeft) zal niet verdwijnen, maar gewoon worden opgenomen in het account dat al zo lang van mij bestaat.
Ik zal de gevolgen van de verharding die mijn Steve-account heeft ondergaan onder invloed van het zelfkennisforum niet ontlopen. Maar ik weet dat er niets vaststaat aan mij en dat alles voortdurend verandert, en zo is het goed. Ook al kan ik niet ontsnappen aan wat me blijft achtervolgen, maar ook dat is goed.
Bedankt dus, Vrij, maar vraag het in het vervolg gewoon op de man af, dan kan je gewoon een eerlijk antwoord krijgen. Iets wat je misschien zo vreemd is dat je er een heel omweg verhaal omheen dacht te moeten bouwen of gebruiken om de waarheid voor jezelf en voor andere te verbergen.
Het is niet belangrijk voor mij of het werkelijk een omweg verhaal was, voor jou zal het des te belangrijker zijn, maar dat hoeft hier niet publiek uitgevogeld worden.