Steff87 schreef:
Met alle respect (maar ik lachte mij een breuk toen ik dit las en de verwijzing naar links), maar dit is juist waarom ik nooit op links zou stemmen. Ze zijn juist het omgekeerde van mensen beschermen tegen verleidingen en hebzucht.
Juist de Conservatieve waarde gaan over deze zaken. Dat is onze basis

Steff.
GreatManaTree:
Beste Steff,
Een beetje verbaasd las ik jouw posts over politiek, religie en maatschappelijke belangen.

Iedereen mag de dingen zien zoals zij ze willen zien. Tot zover ben ik liberaal.

Ik denk dat jouw visie over links en rechts wel zou veranderen als je, net als ik, hulpbehoevend word van de regering.
Wil je weten waarom ik links ben?
Omdat ik liever heb dat we allemaal met iets minder doen. Ik heb liever een wat soberder leven, met een goed sociaal opvangnet, dan andersom.
Verder geloof ik niet dat de mensheid in zijn algemeen toe is aan zoveel "vrijheid".
Respect en gelijkheid zijn voor mij belangrijker dan vrijheid.
Kijk eens goed naar een land als Amerika, als je wilt zien waar het mis kan gaan.
Wij waren hier in Nederland goed op weg, en hadden een heel uitgebalanceerd stelsel.
Vandaag de dag word het nieuws geregeerd door rechtse knakkers met streepstropdassen die brullen over hoeveel alles kost en meer, terwijl ze zelf met een dikke vinger door de pap strijken.
Minder geld naar " de overheid", dus meer geld naar de burger???
Zie je dan niet dat de meeste mensen onder rechts financieel worden uitgeknepen?
Er is zoveel liberalisme hier in Nederland, dat alle bedrijven zijn geprivatiseerd, en de prijzen de pan uitreizen. De gewone man kan het nog amper behappen door alle ellende die wederom door een zucht naar macht en hebzucht is veroorzaakt, mijns inziens.
Er is niets mis met een Liberaal systeem zolang je maar niet ziek of oud word. Dus ga maar vast hard sparen voor je oude dag. Zet het geld alleen niet op een bank, want dan heb je de kans dat het weer verdwijnt door de grijpgrage vingertjes van rechtse knakkers die overal zitten waar ze geld ruiken.
Misschien ben ik wel een onrealistische idealist, maar ik geloof in een betere wereld, en die komt er zeker niet met de koers die er nu gevaren word.
JG888 schreef:
"Wat je zou denken is dat boeddhisten erg aan hun medemens denken en dus links zouden stemmen. De armen helpen en zorgen dat iedereen een redelijk goed leven heeft".
JG888.
GreatManaTree:
Kijk! Daar sluit ik mij volledig bij aan.
Otto.