Auteur Topic: Boek 'Boedhisme voor dummies'  (gelezen 1894 keer)

Offline Skoebidoe

• Geïntresseerde
  • *
Boek 'Boedhisme voor dummies'
« Gepost op: 29-08-2015 12:37 »
Ik overweeg om het boek 'Boedhisme voor dummies' aan te schaffen. Is dit boek een aanrader? Of schaf ik me beter andere lectuur aan? Ik heb nog maar weinig ervaring met het boedhisme als leer en religie.
Het enige wat telt, is datgene in de praktijk brengen waar u daadwerkelijk in gelooft. (Dalai Lama)

Offline Snorlax

• Nieuwkomer
  • *
Re: Boek 'Boedhisme voor dummies'
« Reactie #1 Gepost op: 29-08-2015 14:00 »
Dag Skoebidoe,

Ik heb dit boek ook. Als je een naslagwerk zoekt met de belangrijkste boeddhistische leringen en stromingen, is dit een aanrader. Het is ook vrij compleet. En wat nog het belangrijkst is : het is vlot en verstaanbaar geschreven.

Offline bolletje

• Sangha Nieuweling
  • Boeddha Forum Sangha aanvrager
  • Freedom can not be granted. It must be taken
Re: Boek 'Boedhisme voor dummies'
« Reactie #2 Gepost op: 14-12-2019 23:15 »
Skoebidoe

De lokale bibliotheek, heeft meestal wel een aantal planken boeddhisme

Een aanrader, wat mij betreft.

Ik heb wel een tiental boeken daarvan geleend.

Laatste berichten

[Religie, Mens en Maatschappij] Re: Je kunt alleen maar hier en nu gelukkig zijn by gouden middenweg & de wilde natuur Gisteren om 22:18
[Media en Nieuws] Re: Psychose als spirituele ervaring by Bodhiboom Gisteren om 19:15
[Religie, Mens en Maatschappij] Re: Je kunt alleen maar hier en nu gelukkig zijn by gouden middenweg & de wilde natuur Gisteren om 18:12
[Religie, Mens en Maatschappij] Re: Je kunt alleen maar hier en nu gelukkig zijn by Siebe Gisteren om 16:47
[Religie, Mens en Maatschappij] Re: Je kunt alleen maar hier en nu gelukkig zijn by gouden middenweg & de wilde natuur Gisteren om 16:17