Auteur Topic: boeddhistische poezie maken, per ongeluk  (gelezen 1233 keer)

Offline bolletje

• Sangha Nieuweling
  • Sangha lid
  • Freedom can not be granted. It must be taken
boeddhistische poezie maken, per ongeluk
« Gepost op: 18-04-2020 14:40 »
Dit is een pracht nummertje, van de country/punk band, genaamd 'the meatpuppets'. Wat mij betreft een heel goede band en ik associeer ze altijd met boeddhisme. Als jongeling werd ik enorm geroerd door de tekst van dit nummer. De strekking is, het is altijd goed, ook als het niet goed is. De resultaten zijn altijd perfect, ook als ze niet perfect zijn, dan is het alsnog perfect

Hij zingt het liedje ook heel vals, de zanger. Maarja, zoals hij zelf zegt in een interview, dat doet hij expres. Het is namelijk altijd goed, zelfs als het niet goed is. Het kan mij niet schelen als het vals is, zo wil ik mij gewoon uiten, einde verhaal, of het nou goed of slecht is. Ik hoef niet na te denken, ik hoef het alleen te doen.  Ik snap dit wel. De schoonheid in de lelijkheid ! Art brut.  Dit nummer heeft mij altijd geïnspireerd. Toen ik schilderlessen ging nemen, heeft dit nummer mij geholpen. Het maakte dat ik wat luchtiger ging kijken naar mijn 'kunst' ( want ik vind kunst een pretentieus woord ) . Je maakt wat en als het lukt, dan lukt het en als het niet lukt lukt het ook. Het zit hem in het moment, het zit hem in de creatie, de  ontwikkeling. Het resultaat is slechts statisch

Kurt Cobain, van de beroemde pop groep Nirvana, uit de jaren negentig, was bevriend met de heren van de meat puppets.  Op Het Nirvana unplugged album ( wat mij betreft een leuk plaatje ) spelen ze wat meat puppets nummertjes, heel goed uitgevoerd. De meat puppets zelf spelen ook mee, met dat concert. Plateau, lake of fire, oh me, zijn meat puppet nummers. Eigenlijk de nummers die ik het beste van van dat album vond/vind, waren niet nummers van Nirvana zelf, maar van een band die altijd meer underground is gebleven dan Nirvana en nog steeds bezig is met nummers schrijven. Een band met een minder duister imago dan Nirvana. Men zwelgt minder in zelfbeklag, dan nirvana dat deed. Men schreef meer over absurdisme en wat mij betreft, over boeddhisme.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=n4cK0Bsl1wA&feature=emb_title

If I had to lose a mile
If I had to touch feelings
I would lose my soul
The way I do

I don't have to think
I only have to do it
The results are always perfect
And that's old news

Would you like to hear my voice
Sprinkled with emotion
Invented at your birth?

I can't see the end of me
My whole expanse I cannot see
I formulate infinity
Stored deep inside me

If I had to lose a mile
If I had to touch feelings
I would lose my soul
The way I do

I don't have to think
I only have to do it
The results are always perfect
And that's old news

Would you like to hear my voice
Sprinkled with emotion
Invented at your birth?

I can't see the end of me
My whole expanse I cannot see

I formulate infinity
Stored deep inside me
« Laatst bewerkt op: 18-04-2020 17:14 door bolletje »

Laatste berichten

[Controverse en verandering] Re: Origineel boeddhisme by marcel Vandaag om 21:06
[Controverse en verandering] Re: Origineel boeddhisme by Siebe Vandaag om 20:49
[Controverse en verandering] Re: De betrouwbaarheid van de overlevering by Siebe Vandaag om 20:45
[Controverse en verandering] Re: Origineel boeddhisme by marcel Vandaag om 20:25
[Controverse en verandering] Re: Origineel boeddhisme by Siebe Vandaag om 20:16