Auteur Topic: Mindfulness en opwinding  (gelezen 150 keer)

Offline Bodhiboom

• Eerwaarde
Mindfulness en opwinding
« Gepost op: 11-05-2020 14:38 »
Beste allen,

Ik zat rustig op mijn bed toen er op mijn iPad een bericht binnenkwam van LinkedIn, het ging over mogelijke nieuwe banen. Mijn fantasie ging hiermee aan de slag, en een bepaalde baan leek wel een goede fit. Een heel scenario kwam in mij op hoe ik die baan zou kunnen krijgen.

Toen hoorde ik in mijn geest een stem die zei, “Actie!” En toen leken er een aantal lichtende bubbels voorbij te drijven, en kwam er opeens een gevoel van grote opwinding naar boven. Het gevoel hield lang aan, ik heb er die nacht heel slecht door geslapen.

Sinds ik probeer me wat meer bewust te zijn van mijn gevoelens is dit zo’n beetje de eerste keer dat er zoiets uit mij naar voren is gekomen, het was een hele markante gewaarwording.

Hebben jullie wel eens interessante sensaties gemerkt door mindfulness?

Met winderige groet,
Bodhiboom
Bij elke inademing breng ik kalmte tot mijn lichaam;
Bij elke uitademing glimlach ik naar de wereld.

lushan

• Gast
Re: Mindfulness en opwinding
« Reactie #1 Gepost op: 12-05-2020 11:10 »
het is een nogal gewone ervaring maar ik vind het een opmerkelijke observatie dat je twee toestanden kunt hebben wat betreft het ademen; het lichaam kan ademen, en je kunt zelf ademen. Dat laatst moet je niet te letterlijk nemen maar er zit dan een wil. Het is alsof je dan aan het ademen loopt te trekken. Als je dat loslaat ademt je lichaam en dat is een ander ritme dan als je zelf ademt, dat veel oppervlakkiger, onrustiger, hoekiger is.

Laatste berichten

[Sereniteit] Re: Verzet by one but not the same Vandaag om 16:08
[Sereniteit] Re: Verzet by bolletje Vandaag om 13:28
[Sereniteit] Re: Verzet by gouden middenweg & de wilde natuur Gisteren om 23:51
[Sereniteit] Re: Verzet by Bodhiboom Gisteren om 21:10
[Sereniteit] Re: Verzet by bolletje Gisteren om 18:22