Auteur Topic: De huidige toestand van het forum  (gelezen 1355 keer)

Offline Steve

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
De huidige toestand van het forum
« Gepost op: 17-01-2022 14:23 »
Beste leden van dit forum en al wie meeleest (en het forum als lid eventueel al verlaten heeft),

Het forum is blijkbaar niet meer zo aangenaam voor vele leden hier en een aantal hebben het forum al verlaten.
En ik heb zo het gevoel dat dit wel wat te maken heeft met o.a. mijn bijdragen.

Het is nooit mijn bedoeling geweest leden hier weg te jagen of hier mede toe bij te dragen. Zoals ik vroeger al heb laten weten, aprecieer ik dit forum enorm en zou er dan ook willen toe bijdragen dat het een aangename plaats blijft voor velen.

Waar te beginnen?

Ik begrijp dat ik nogal veel herhaal en dat ik nogal sterk de nadruk leg op, wat men in het Theravada het bovenwereldlijke pad noemt, en ook op diepgaand zelfonderzoek, en op het radicaal doorzien van de gerichtheid op het zelf.

Ik begrijp ook dat ik nogal direct schrijf en daarbij nogal sterk verwoord wat voor mij helder is, zonder daarbij te vermelden dat dit daarom niet zomaar ook automatisch al impact heeft op mijn doen en laten als mens, waardoor het de indruk geeft dat wat ik verwoord ook al is doorgedrongen tot mijn doen en laten, wat op zijn beurt weer de indruk geeft dat ik verder zou staan of waardiger zou zijn dan een ander. Voor alle duidelijkheid dat is dus geenzins het geval!

Ik heb nogal sterk de neiging om fel te reageren als hetgeen ik dan schrijf tot iets gemaakt wordt wat ik helemaal niet bedoel. Ik heb er moeite mee dat het nogal snel wordt gegoten in de stereotiepe gietvormen, die blijkbaar overal op internet zijn te vinden, en die dat wat ik probeer te delen dan in deze vakjes gaan proberen proppen, zoals daar zijn: nihilisme; ontkennen van het bestaan en de menselijke ervaring; oppervlakkig psychologisch zelfonderzoek; zelfkennis; boekenkennis; liefdeloze, koude onverschilligheid; bijzondere, verheven toestanden, ...  Ik heb er moeite mee, omdat hetgeen ik gewoon wil delen of aanwijzen hierdoor helemaal anders wordt ingekleurd, en daardoor tot zelfs een soort anti-reclame wordt gemaakt voor bepaalde stromingen of voor het diepgaan zelfonderzoek op zich. Dit geeft geen helderheid over de materie, maar juist heel wat vertroebeling en daarop val ik dan snel in herhaling en herhaling van wat ik ervoor al allemaal geshreven heb om aan te geven dat het echt niet in die vakjes te krijgen is.

Dit alles blijkt echter niet bevordelijk te zijn voor een open communicatie en uitwisseling. Dat is nu wel heel erg duidelijk geworden.

Ik ben bereid te leren hoe dan wel bevorderlijk te zijn en dit medium hier, waarin er zoveel non-verbale context mist en daardoor zeer snel aanleiding geeft tot inkleuruing (ook van de motieven van de boodschapper én voor alle duidelijkheid: mijn eigen vertekeningen en inkleuringen van jullie schrijven en motieven incluis), met al zijn haken en ogen te nemen zoals het is en er toch het beste van te maken, niet te snel in felheid te vervallen.

Ik weet niet of ik hierin kan slagen, zoals ik al schreef, wat helder is (dat het niet echt gaat om mij, mijn, mijn zelf) wil daarom nog niet zeggen dat het reageren en verdedigen vanuit dat zelf daarmee dan ook al is doorbroken. Die gerichtheid op het zelf en wat voor 'mij' belangrijk is en verdediging uitlokt, speelt bij mij net zo sterk als bij eendert wie.

Maar als het feit dat sommige zaken helder zijn voor mij een doorn in het oog is voor anderen, een gevoel van meerwaardigheid t.o.v. minderwaardigheid oproepen, of gewoon erg storend over komen en blijven over komen voor leden hier, dan denk ik dat we in een padstelling ziiten, want wat helder is, kan ik echt niet meer opzij schuiven, dat lukt gewoon niet en hoeft mijn inziens ook helemaal niet te lukken. Ik kan er alleen maar meer en meer van uit gaan dat het daarom niet belangrijk hoeft te zijn voor anderen, en dat anderen zefs tot heel andere helderheden kunnen komen. Maar verder dan dat zal het niet geraken.

Ik hoop ook dat hetgeen zich hier voordoet, en soms erg onaangename toestanden geeft, als een oefenterrein kan gezien worden om die onaangename toestanden en wat het met ons doet beter in zicht te krijgen. Ik weet het, dat is niet iets waar iedereen zomaar voor kiest bij het frekwenteren van een forum, maar het is wel één van de mogelijkheden die zo'n forum biedt, en, geef toe, toch ééntje die nogal sterk past in het onderwerp van dit forum. Er valt nog heel wat te oefenen, door mij, door iedereen hier vermoed ik, en dat is gewoon ok. Ook vallen en opstaan is ok. Ik grijp mijn kans! Jullie hopelijk ook, en zoniet, geef 'het' misschien gewoon nog een kans. Als we snel genoeg aan de alermbel trekken, kunnen we misschien heel wat onaangename toestanden in de kiem smoren. Let's try it?

« Laatst bewerkt op: 17-01-2022 16:01 door Steve »

Offline Marcel

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
Re: De huidige toestand van het forum
« Reactie #1 Gepost op: 17-01-2022 16:49 »
Beste mijnheer Steve,

U bedoeld het goed.
Direct zijn is goed.
Direct zien is helemaal goed.

Teveel herhalen is niet goed.
Is vervelend.

Anderen hebben soms ook direct gezien
of snappen heus wel wat U bedoeld daarmee.
U gaat daaraan denk ik voorbij, want U herhaalt steeds.
Dat is niet leuk.

Af en toe gewoon mond houden is beter.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2022 16:53 door ob soek »
.......met een been in het graf,
het ander op een bananenschil

Offline Steve

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #2 Gepost op: 17-01-2022 17:11 »

...

Offline Gouden middenweg & de wilde natuur

• Actief Boeddha Forum lid
  • Nieuwkomer
  • Er zit geen ZELF in het ik-gevoel noch erbuiten.
« Reactie #3 Gepost op: 17-01-2022 19:43 »
Beste mijnheer Steve,

U bedoeld het goed.
Direct zijn is goed.
Direct zien is helemaal goed.

Teveel herhalen is niet goed.
Is vervelend.

Anderen hebben soms ook direct gezien
of snappen heus wel wat U bedoeld daarmee.
U gaat daaraan denk ik voorbij, want U herhaalt steeds.
Dat is niet leuk.

Mooi, volledig in de stijl van Lord Rainbow.
Het rare is, je wordt echt geen ander mens natuurlijk. Je blijft gewoon jezelf (Siebe)

• Nieuwkomer
« Reactie #4 Gepost op: 17-01-2022 20:05 »
Beste leden van dit forum en al wie meeleest (en het forum als lid eventueel al verlaten heeft),

...
 Let's try it?

Direct zien en toch zo blind...

Het rare is, je wordt echt geen ander mens natuurlijk. Je blijft gewoon jezelf (Siebe)

lushan3

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 17-01-2022 20:36 »
Ik heb besloten om me beter even afzijdig te houden van dit forum. In ieder geval een paar weken. Ik wilde dus eigenlijk aanvankelijk helemaal niet reageren in deze topic. Maar goed. Aan "goede bedoelingen" is op dit forum geen gebrek. Dat kan van iedereen wel zo ongeveer gezegd worden.

Wat ik waarneem, is een hele verklaring over het hoe en wat van jou, Steve. Goed bedoeld, dat zal zeker. Eigenlijk heb ik er niet zoveel over te zeggen. Of aan toe te voegen. Alles kan wellicht weer nieuwe discussie uitlokken, en daar heb ik even geen trek in. Je hebt de laatste tijd best wat oppositie gehad op dit boeddhaforum, Steve. Ik weet niet of dat allemaal zo goed heeft uitgepakt. Het heeft je blijkbaar wel aan het denken gezet.

Feitelijk ben ik hier slechts medeforumlid, en deel ik hier niet de lakens uit. Wel is het de laatste tijd vrij onrustig hier, vandaar dat ik me nu een tijdje liever afzijdig wil houden.

Ik heb dus niet veel te argumenteren. Hoe het verder moet met dit forum, zou ik op dit moment niet zo goed weten. Ik beschuldig verder trouwens niemand ergens van, laat ik dat benadrukken. Voor het geval dat.

Offline Steve

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #6 Gepost op: 17-01-2022 23:19 »

...
 Let's try it?

Direct zien en toch zo blind...

Bedankt, Gouden middenweg.
Zo is het.

Ik heb het directe zien niet, ik ben de blinde die er voor staat. Blinden vallen en staan weer op, maar worden daarmee niet directer ziend. Ze vallen gewoon en staan weer op, verklaren, maken brokken en proberen ze weer te lijmen, zijn en blijven menselijk, met haken en ogen … . Het directe zien is nooit opgestaan en is nooit gevallen, heeft nooit een brok gemaakt en ziet dat er niets te lijmen valt. Het is van niemand en zal nooit van iemand zijn. Het is al vrij van elke iemand. Een iemand kan het nooit bereiken en kan er dan ook nooit naar verwijzen… Er is enkel maar te verwijzen naar het uit de weg gaan staan.

Het directe zien en de blinde.
Een verhaal zonder begin en zonder einde.

Het directe zien ziet het verhaal als verhaal nu al, altijd al. De iemand moet gewoon uit de weg gaan staan. Niet evident, maar wel mogelijk, in elk moment, niet meteen zomaar voortschrijdend, maar nu eens en dan eens, beetje bij beetje, maar gestaag. Het verhaal zal blijven voortgaan, maar uiteindelijk zonder een iemand die het nog schrijft en in de weg zit. Laten we de nadruk niet leggen op de iemand die in de weg staat, maar op het uit de weg gaan staan, nu eens en dan eens, beetje bij beetje. Een voorstel.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2022 23:21 door Steve »

Offline Steve

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #7 Gepost op: 17-01-2022 23:29 »
Ik heb besloten om me beter even afzijdig te houden van dit forum. In ieder geval een paar weken. Ik wilde dus eigenlijk aanvankelijk helemaal niet reageren in deze topic. Maar goed. Aan "goede bedoelingen" is op dit forum geen gebrek. Dat kan van iedereen wel zo ongeveer gezegd worden.

Wat ik waarneem, is een hele verklaring over het hoe en wat van jou, Steve. Goed bedoeld, dat zal zeker. Eigenlijk heb ik er niet zoveel over te zeggen. Of aan toe te voegen. Alles kan wellicht weer nieuwe discussie uitlokken, en daar heb ik even geen trek in. Je hebt de laatste tijd best wat oppositie gehad op dit boeddhaforum, Steve. Ik weet niet of dat allemaal zo goed heeft uitgepakt. Het heeft je blijkbaar wel aan het denken gezet.

Feitelijk ben ik hier slechts medeforumlid, en deel ik hier niet de lakens uit. Wel is het de laatste tijd vrij onrustig hier, vandaar dat ik me nu een tijdje liever afzijdig wil houden.

Ik heb dus niet veel te argumenteren. Hoe het verder moet met dit forum, zou ik op dit moment niet zo goed weten. Ik beschuldig verder trouwens niemand ergens van, laat ik dat benadrukken. Voor het geval dat.

Het ga je goed, BA en graag tot later!

Het ga je goed, ik wens je snel en ver uit de onrust, maar wens ook dat de rust hier snel terug mag keren. Blinde rust… moet toch ook mogelijk zijn, beetje toch?
:)

• Nieuwkomer
« Reactie #8 Gepost op: 17-01-2022 23:36 »

Het forum is blijkbaar niet meer zo aangenaam voor vele leden hier en een aantal hebben het forum al verlaten.
En ik heb zo het gevoel dat dit wel wat te maken heeft met o.a. mijn bijdragen.

Het is nooit mijn bedoeling geweest leden hier weg te jagen of hier mede toe bij te dragen. Zoals ik vroeger al heb laten weten, aprecieer ik dit forum enorm en zou er dan ook willen toe bijdragen dat het een aangename plaats blijft voor velen.

Waar te beginnen?

Ik begrijp dat ik nogal veel herhaal en dat ik nogal sterk de nadruk leg op, wat men in het Theravada het bovenwereldlijke pad noemt, en ook op diepgaand zelfonderzoek, en op het radicaal doorzien van de gerichtheid op het zelf.

Ik begrijp ook dat ik nogal direct schrijf en daarbij nogal sterk verwoord wat voor mij helder is, zonder daarbij te vermelden dat dit daarom niet zomaar ook automatisch al impact heeft op mijn doen en laten als mens, waardoor het de indruk geeft dat wat ik verwoord ook al is doorgedrongen tot mijn doen en laten, wat op zijn beurt weer de indruk geeft dat ik verder zou staan of waardiger zou zijn dan een ander. Voor alle duidelijkheid dat is dus geenzins het geval!

Ik heb nogal sterk de neiging om fel te reageren als hetgeen ik dan schrijf tot iets gemaakt wordt wat ik helemaal niet bedoel. Ik heb er moeite mee dat het nogal snel wordt gegoten in de stereotiepe gietvormen, die blijkbaar overal op internet zijn te vinden, en die dat wat ik probeer te delen dan in deze vakjes gaan proberen proppen, zoals daar zijn: nihilisme; ontkennen van het bestaan en de menselijke ervaring; oppervlakkig psychologisch zelfonderzoek; zelfkennis; boekenkennis; liefdeloze, koude onverschilligheid; bijzondere, verheven toestanden, ...  Ik heb er moeite mee, omdat hetgeen ik gewoon wil delen of aanwijzen hierdoor helemaal anders wordt ingekleurd, en daardoor tot zelfs een soort anti-reclame wordt gemaakt voor bepaalde stromingen of voor het diepgaan zelfonderzoek op zich. Dit geeft geen helderheid over de materie, maar juist heel wat vertroebeling en daarop val ik dan snel in herhaling en herhaling van wat ik ervoor al allemaal geshreven heb om aan te geven dat het echt niet in die vakjes te krijgen is.

Dit alles blijkt echter niet bevordelijk te zijn voor een open communicatie en uitwisseling. Dat is nu wel heel erg duidelijk geworden.

Ik ben bereid te leren hoe dan wel bevorderlijk te zijn en dit medium hier, waarin er zoveel non-verbale context mist en daardoor zeer snel aanleiding geeft tot inkleuruing (ook van de motieven van de boodschapper én voor alle duidelijkheid: mijn eigen vertekeningen en inkleuringen van jullie schrijven en motieven incluis), met al zijn haken en ogen te nemen zoals het is en er toch het beste van te maken, niet te snel in felheid te vervallen.

Ik weet niet of ik hierin kan slagen, zoals ik al schreef, wat helder is (dat het niet echt gaat om mij, mijn, mijn zelf) wil daarom nog niet zeggen dat het reageren en verdedigen vanuit dat zelf daarmee dan ook al is doorbroken. Die gerichtheid op het zelf en wat voor 'mij' belangrijk is en verdediging uitlokt, speelt bij mij net zo sterk als bij eendert wie.

Maar als het feit dat sommige zaken helder zijn voor mij een doorn in het oog is voor anderen, een gevoel van meerwaardigheid t.o.v. minderwaardigheid oproepen, of gewoon erg storend over komen en blijven over komen voor leden hier, dan denk ik dat we in een padstelling ziiten, want wat helder is, kan ik echt niet meer opzij schuiven, dat lukt gewoon niet en hoeft mijn inziens ook helemaal niet te lukken. Ik kan er alleen maar meer en meer van uit gaan dat het daarom niet belangrijk hoeft te zijn voor anderen, en dat anderen zefs tot heel andere helderheden kunnen komen. Maar verder dan dat zal het niet geraken.

Ik hoop ook dat hetgeen zich hier voordoet, en soms erg onaangename toestanden geeft, als een oefenterrein kan gezien worden om die onaangename toestanden en wat het met ons doet beter in zicht te krijgen. Ik weet het, dat is niet iets waar iedereen zomaar voor kiest bij het frekwenteren van een forum, maar het is wel één van de mogelijkheden die zo'n forum biedt, en, geef toe, toch ééntje die nogal sterk past in het onderwerp van dit forum. Er valt nog heel wat te oefenen, door mij, door iedereen hier vermoed ik, en dat is gewoon ok. Ook vallen en opstaan is ok. Ik grijp mijn kans! Jullie hopelijk ook, en zoniet, geef 'het' misschien gewoon nog een kans. Als we snel genoeg aan de alermbel trekken, kunnen we misschien heel wat onaangename toestanden in de kiem smoren. Let's try it?

Ik ben slechts hardop aan het denken.

Is je verschijnen een frisse wind of de laatste stuiptrekkingen van dit forum ?
Ik geloof graag een frisse wind.
Misschien is het een orkaan die resulteert in de vernietiging.

Alleszins,   wat gezien is, kan niet meer ongezien worden.

Welke bevrijding schenkt het doorgronden van de ware aard van het zelf ?
Is de ontdekking een vreugdekreet of een berg van gemis ?
Het was al duidelijk dat je een zandkorrel bent, een druppel in de oceaan, maar dat er zelfs geen je is...

Maar is daarom de gehechtheid minder ? De vertrouwde stem.
Proficiat, u heeft de startlijn gevonden.

Offline Steve

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #9 Gepost op: 18-01-2022 00:44 »
Is je verschijnen een frisse wind of de laatste stuiptrekkingen van dit forum ?
Ik geloof graag een frisse wind.
Misschien is het een orkaan die resulteert in de vernietiging.

Het hoeft voor mij niet het eerste te zijn, gewoon hier kunnen deelnemen zonder dat iedereen gaat lopen zou al fantastisch zijn. Misschien ligt dit niet in de mogelijkheden en is het toch een orkaan. In dat geval verlaat ik het forum. Als je denkt dat ik dit beter nu doe voor het te laat is. Het is maar een woord.

Alleszins,   wat gezien is, kan niet meer ongezien worden.

Ja.

Welke bevrijding schenkt het doorgronden van de ware aard van het zelf ?

In eerste instantie geen.

Is de ontdekking een vreugdekreet of een berg van gemis ?

Een vreugdekreet. Het is een zien dat er nooit iets gemist is en dus ook geen gemis meer kan zijn. Dat neemt echter niet weg dat er nog steeds gemis wordt ervaren, als een dierbare komt te sterven of dergelijke.

Het was al duidelijk dat je een zandkorrel bent, een druppel in de oceaan, maar dat er zelfs geen je is...

Dat is niet iets dat voortschrijdend gerealiseerd is, als het zo zou zijn dan was er geen blindheid, geen gehakketak meer. Het is iets dat zich in elk moment, zij het een fijn of juist een moeilijk moment, bekneld of vrij, opnieuw gerealiseerd kan worden, en dan... is er geen hechting, noch afstoting, noch onverschilligheid, dan is er alleen wat er is en uit de gewone toestand die er weer op volgt is duidelijk dat dat echte vrede is en geen enkele vrede van die gewone toestand dat kan benaderen. Het is niets bijzonder, niets uitzonderlijk, juist heel gewoon, maar wel vrij van een opdelend en gecentreerd principe. Het is Werkelijker dan de werkelijkheid van een ik te zijn die er weer steevast op volgt. Niet Onwerkelijk, niet gapend leeg.

Het wat gezien is kan niet meer ongezien zijn slaat op dat de werkijkheid van het ik niet meer de Werkelijkheid ongedaan kan maken, het kan er nog erg in verstrikt geraken, maar de Werkijkheid kan nooit meer weg zijn. En dus, hoe pijnlijk en verstrikt en ingewikkeld de zaken zijn die zich ook voordoen, ze bedekken nooit meer volledig die 'geziene' Werkelijkheid, het kan nog deftig onder het stof geraken maar het is Geweten nooit echt meer weg te zijn. En dat geeft toch wel een sprankeltje lichtheid temidden van al dat gedoe, iets wat nooit meer stuk kan en vooral... iets wat elk moment terug gerealiseerd kan worden, al gebeurt dat daarom nog niet. Het blijft een mogelijkheid.

Maar is daarom de gehechtheid minder ?

Neen, niet meteen. Alleen de mogelijkheid in elk moment die onthechting terug te vinden blijft altijd aanwezig. Het is geen eindpunt, het is eerder een beginpunt, maar zonder een proficiat, want het is geen eigen verworvenheid. Maar er is wel gehechtheid aan mogelijk, met jezelf feliciteren en al, dit kan nog allemaal opkomen, en zich uitspelen, en toch ... blijft ergens gezien dat dit dikke zever is. Neemt echter niet weg dat men hier lang in kan blijven hangen, vandaar... het is geen eindpunt, en dat mag het ook nooit worden. Als het dat wordt en het wordt en blijft, dan kan de laag stof erop zo dik worden dat het heel moeilijk wordt er nog door heen te prikken, de mogelijkheid blijft er, maar de kans dat het zich voordoet kan wel kleiner worden. Dus neen, het is niet zonder valkuilen en al zeker geen Finishline, het zo te willen zien is de grootste valkuil.

Offline Marcel

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #10 Gepost op: 18-01-2022 05:30 »
Goedemorgen mijnheer Steve

vragen ter
overweging
en bezinning

worden omgesmeed

ter verkondiging
en rechtvaardiging
« Laatst bewerkt op: 18-01-2022 11:52 door ob soek »

Offline Steve

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #11 Gepost op: 18-01-2022 08:27 »
vragen ter
overweging
en bezinning

De vraag is nu even: should I stay or should I go?
Mogen we dit even helder krijgen?

Offline Marcel

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #12 Gepost op: 18-01-2022 08:59 »
Er is nergens te lezen dat U moet gaan.
Dus dat bepaalt Uzelf.

Als U blijft heeft U wel kans
dat U commentaar krijgt,
zoals U ook commentaar geeft.

Ik vind het leuk als U blijft.
Want U schrijft soms best interessante dingen.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2022 09:40 door ob soek »

• Nieuwkomer
« Reactie #13 Gepost op: 18-01-2022 09:44 »
vragen ter
overweging
en bezinning

Het boeddhaforum is er voor mensen zoals jij.
Anderen gaan naar een voetbalclub of schaakclub.

Het motto van het boeddhaforum is : Ontwikkelen van je geest tot : “Een gemoed te hebben dat niet door de grillen van het leven wordt bewogen; dat vrij is van verdriet; dat bevrijd is van de smetten; en dat vrij is van angst, dat vol vrede is.” NIBBANA ...

Zieners zijn zeker welkom.
blinde zieners krijgen een kusje op het voorhoofd.

Offline Bodhiboom

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #14 Gepost op: 18-01-2022 09:53 »

Ik zou het jammer vinden als je ging, soms schrijf je toch wel rake en goed geobserveerde dingen. Ik zou je alleen vragen om de hoeveelheid reacties een beetje in te tomen, je hoeft toch niet alles uit te leggen?
“Absorb what is useful, discard what is not, add what is uniquely your own.”
— Bruce Lee

Offline Steve

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #15 Gepost op: 18-01-2022 10:47 »
Ik richt mij liever op de mogelijkheden dan op de risico's.
Ik zie een mogelijkheid in het intomen.
En kusjes op het voorhoofd zijn (vanaf nu  :)) altijd welkom, als ik het niet meer zie.
Op de voeten is toch maar vies...
;D

Thanks!

🙏
« Laatst bewerkt op: 18-01-2022 11:15 door Steve »

Offline Moesa

• Nieuwkomer
« Reactie #16 Gepost op: 21-01-2022 09:51 »
Beste Steve,

Jou verhaal?

Dit kan ik helemaal voelen, zit er ook in.

In dit forum zijn we moe van de discussies ( zoals ik begrepen heb), maar zie dat dit ook een persoonlijke ervaring is, want ik zie het als blij dat ik weer even terug ben.

Het mijmeren is vanmorgen vroeg weer begonnen en voelde als ingeving dat ik even moest het forum moest bezoeken. Achteraf niet voor niets, voel mij alweer stukken beter. In mijn omgeving vind ik dat namelijk niet. Tegen muren pratend op het moment

Ben blij met jou hoor Steve, dat is nooit veranderd

Offline Steve

• Eerwaarde
  • Nieuwkomer
« Reactie #17 Gepost op: 21-01-2022 14:44 »
Beste Steve,

Hey Moesa, fijn dat je nog eens wat van je laat horen. Fijn dat je er bent.

Jou verhaal?

Ja
Dat kan je wel zeggen ja: 'mijn' 'verhaal'.

Dit kan ik helemaal voelen, zit er ook in.

Nu wel, nu zit je in mijn verhaal.

En buiten dat, weet ik ook wel wat je bedoeld.

In dit forum zijn we moe van de discussies ( zoals ik begrepen heb), maar zie dat dit ook een persoonlijke ervaring is

Zo is dat. Alles eigenlijk, het is te zeggen: elke ervaring is persoonlijk.

want ik zie het als blij dat ik weer even terug ben.

Zo zie ik het ook: blij dat je weer (even) terug bent!

Het mijmeren is vanmorgen vroeg weer begonnen en voelde als ingeving dat ik even moest het forum moest bezoeken. Achteraf niet voor niets, voel mij alweer stukken beter. In mijn omgeving vind ik dat namelijk niet. Tegen muren pratend op het moment

Ik weet wat je bedoeld. En: de dag dat je dat niet meer hoeft te vinden, ben je vrij. En dat geldt ook voor mij, zeg ik maar snel bij.
Tot die dag is het goed om zo nu en dan even een sangha te hebben en dit forum kan dat ook zijn. Virtueel, met haken en ogen, maar toch.

Ben blij met jou hoor Steve, dat is nooit veranderd

Daar twijfel ik niet aan. Wederzijds!